סגור

מול החולשה הכוללת בענף: עלייה של 7% במכירות נטו

הכנסות נטו ברבעון השלישי הסתכמו ב-918 מיליון שקל - שיעור עלייה חריג ביחס לשוק המזון, שרושם השנה נסיגה של 3% במכירות; הרווח התפעולי טיפס ב-9.7% ל-79 מיליון שקל

נטו אחזקות מסכמת את הרבעון השלישי עם עלייה בשורה העליונה והתחתונה: מכירות נטו צמחו ברבעון ב-7.1% והסתכמו ב-918 מיליון שקל - שיעור עלייה חריג ביחס לשוק המזון, שמתמודד השנה עם ירידה של כ-3% במכירות. הרווח עלה מעט ל-58 מיליון שקל, מול 54 מיליון שקל ברבעון המקביל.
התחזקות השקל במהלך תקופת הדוח תרמה לתוצאות נטו, שכן כמחצית מהמכירות שלה מבוססת יבוא. החברה דיווחה על עלייה של 7.9% ברווח הגולמי, לסכום של 150 מיליון שקל - הרווחיות הגולמית עמדה על 16.4% מהמכירות לעומת 16.3% אשתקד.
נטו בניהולו של עמי גולדין היא חברת המזון החמישית בגודלה בישראל, המחזיקה על פי נתוני סטורנקסט כ-3.8% ממכירות שוק המזון. סטורנקסט אינה מודדת את מכירות הקצביות ברשתות השיווק, בהן מתקיימת פעילות משמעותית של נטו. בהתאם בחברה מעריכים כי בפועל נתח המכירות שלה כולל הקצביות עומד על 6.1% ממכירות כלל הספקים בסקטור.
העלייה ברווח הגולמי, לצד ירידה בהוצאות הנהלה וכלליות, גררה שיפור בשורה התפעולית - הרווח התפעולי גדל ב-9.7% ל-79 מיליון שקל והרווחיות התפעולית עמדה על 8.6% מהמכירות, מול 6.6% בכל 2020. פעילות הייבוא תרמה 52.6 מיליון שקל לרווח התפעולי של נטו, 66% מהסכום. .

1 צפייה בגלריה
עמי גולדין מנכ"ל נטו ספטמבר 2020
עמי גולדין מנכ"ל נטו ספטמבר 2020
עמי גולדין מנכ"ל נטו ספטמבר 2020
(צילום פרטי )

בחודש שעבר חתמה נטו הסכם לרכישת זכויותיה של מילמיט שיווק, לקבלת 50% מרווחי מיזם משותף העוסק בשיווק עופות ובשר. העסקה אושרה החודש על ידי רשות התחרות ונטו מלינדה שילמה עבור חלקה של מילמיט (50%) 112.5 מיליון שקל.
מדובר במיזם משותף שהקימה נטו מלינדה בשנת 2005, עם מספר שותפים ובראשם יורם בן שימול, לשיווק בשר ועופות קפואים וטריים בכשרות גבוהה "עטרה". מכירות המיזם כלולות במלואן בתוך מכירות נטו מלינדה, אולם רק מחצית הרווח משוייכת לחברה. כך, שהעסקה, שאושרה החודש על ידי רשות התחרות, לא תגדיל את מכירות נטו, אלא את שורת הרווח.