סגור

אופטימיות בארה"ב: "הבנקים יציגו השנה רוווחי שיא"

לפי הערכה של המכון למימון בינלאומי, הכלכלה המתאוששת תעזור להגדיל את שיעור ההלוואות והעמלות של הבנקים, בזמן שיותר השקעות יעלו את ההכנסות מסחר. ברקע להערכה: זינוק במניות הבנקים הגדולים מתחילת השנה ושיא של יותר מעשור במדד המחירים לצרכן

הבנקים בארה"ב צפויים לדווח על רווחי שיא ב-2021, בעוד הכלכלה האמריקאית מתאוששת והשווקים הפיננסיים ממשיכים לעלות, כך על פי המכון למימון בינלאומי (IIF), שאותו מצטט אתר CNBC.


טים אדמס, מנכ"ל ה-IIF, אמר היום (ו') שהכלכלה המתאוששת תעזור להגדיל את שיעור ההלוואות והעמלות של הבנקים, בזמן שיותר השקעות יעלו את ההכנסות מסחר. "אני חושב שאנחנו הולכים לראות רווחי שיא השנה, לכן זו שנה טובה עבור הבנקים. אנחנו רואים את זה במניות הבנקים, ואני חושב שזה ימשיך לשקף את היסודות החזקים של הכלכלה גם בהמשך השנה".
מניות הבנקים האמריקאיים עלו השנה. בין הבנקים הגדולים, מניות גולדמן זאקס עלו ב-40.8% עד כה השנה, ואלה של בנק אוף אמריקה וג'יי. פי מורגן צ'ייס עלו בכ-40.4% ו-29.3% בהתאמה. רבים מהבנקים הגדולים בארה"ב דיווחו בחודש שעבר על רווחי הרבעון הראשון שעלו על תחזיות האנליסטים.

1 צפייה בגלריה
סניף של בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס בשיקגו
סניף של בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס בשיקגו
סניף של בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס בשיקגו
(צילום: בלומברג)

הביצועים המשופרים של הבנקים מגיעים בעוד כלכלת ארה"ב מתאוששת ממשבר הקורונה, וההתכווצות הכלכלית שנגרמה בעקבותיו. ההתאוששות הביאה לחששות בקרב משקיעים, מכך שעלייה מהירה באינפלציה עשויה לגרום לבנק הפדרלי המרכזי להדק את מדיניותו הכלכלית מוקדם מאשר קיווה.
מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-4.2% באפריל לעומת התקופה המקבילה אשתקד – העלייה החדה ביותר מאז 2008. לדברי אדמס, הגיע הזמן שהבנק הפדרלי יתחיל לדבר על האפשרות של הקלת המדיניות הכלכלית. אך ישנם סימנים מועטים לכך שיו"ר הבנק ג'רום פאוול מתכוון לעשות זאת בקרוב. "אני חושב שהם הולכים לחמם את הכלכלה במשך זמן מה, ולחכות ולראות את האינפלציה והאם היא נשארת כמו שהיא או משתנה, כפי שאנו רואים כעת", אמר.