סגור

סאנפלאואר תשלם 1.8 מיליון שקל לאורנשטיין אם תנאיו כמנכ"ל לא יאושרו

בעלי המניות יתבקשו לאשר בשבוע הבא למנכ"ל החדש שכר של 65 אלף שקל בחודש, שיעלה ל־75 אלף שקל בחודש לאחר שנה וחצי בתפקיד, לצד מענק שנתי של עד 9 משכורות

בשבוע הבא יצביעו בעלי המניות של חברת האנרגיה הירוקה סאנפלאואר, שנשלטת בידי קרן קיסטון של רוני בירם וגיל דויטש, על שינוי מדיניות התגמול של החברה. זאת, במטרה לאשר את התגמול המוצע למנכ"ל החדש — רם אורנשטיין, שעזב את תפקידו כסמנכ"ל פיתוח עסקי בארה"ב באורמת, ואמור להיכנס ללשכת מנכ"ל סאנפלאואר בחודש הבא.


בעלי המניות יתבקשו לאשר לאורנשטיין שכר של 65 אלף שקל בחודש, שיעלה ל־75 אלף שקל בחודש לאחר שנה וחצי בתפקיד; מענק שנתי של עד 9 משכורות (600 אלף שקל); ואופציות לעד 2% ממניות החברה בשווי כלכלי של 1.45 מיליון שקל. מדיניות התגמול הנוכחית של החברה נוקבת בשכר חודשי של 57 אלף שקל למנכ"ל ומענק שנתי בגובה של עד 3 משכורות.
ביום חמישי האחרון פרסמה החברה עדכון לתנאי התגמול המבוקשים. זאת, בעקבות ביקורת של בעלי המניות על כך שלא פורטו אמות המידה שלפיהן יינתן המענק השנתי. אך גם כעת אמות המידה מעורפלות. החברה טוענת שהמענק יינתן על בסיס יעדים מדידים (הכנסות, רווח נקי, שווי שוק של החברה) ויעדים איכותיים (עמידה בתוכנית האסטרטגית, היקף עסקאות, קידום מכרזים ושביעות רצון כללית מתפקוד המנכ"ל), אולם לא נוקבת במספרים אבסולוטיים. בסאנפלאואר מסבירים את היעדר הקונקרטיות בכך שטרם גובשה התוכנית האסטרטגית המלאה של החברה, אך מבטיחים שהדבר ישתנה בקרוב. את האופציות יוכל לממש אורנשטיין מדי שנה לאורך ארבע שנים לפי מחיר הגבוה ב־20% ממחיר המניה הממוצע ב־30 הימים שקדמו לחתימה על החוזה, או לפי שווי שוק של 400 מיליון שקל — הגבוה מבין השניים. כיום שווי השוק של סאנפלאואר עומד על 330 מיליון שקל, כך שבשלב זה האופציות מחוץ לכסף.

1 צפייה בגלריה
מימין גיל דויטש ו רוני בירם
מימין גיל דויטש ו רוני בירם
מימין: גיל דויטש ורוני בירם
(צילום: שי שברו )

קיסטון, שרכשה את השליטה בסאנפלאואר מידי בירם ודויטש בעסקת בעלי עניין במרץ האחרון, לפי שווי של 335 מיליון שקל, מחזיקה ב־45% ממניות החברה. לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי, מחזיקה ב־20% נוספים. דויטש ובירם מחזיקים 2.5% כל אחד. הצדדים חתמו על הסכם שליטה ולא יוכלו להצביע על שינוי מדיניות התגמול ושכרו של אורנשטיין. הציבור מחזיק ב־30% ממניות החברה והוא זה שיכריע.
אם יוחלט שלא לאשר את תנאי התגמול המבוקשים, אורנשטיין לא ימונה למנכ"ל סאנפלאואר והחברה תשלם לו פיצוי של כמעט 1.8 מיליון שקל: מיליון שקל פיצוי ועוד שכר של שנה שלמה (780 אלף שקל).
בחברה מסבירים כי הפיצוי הוא בגדר רשת ביטחון ראויה שניתנה לאורנשטיין. זאת, לאחר שעזב תפקיד בכיר בחברה גדולה פי כמה מסאנפלאואר (אורמת נסחרת בשווי שוק של יותר מ־12 מיליארד שקל), במטרה להחיות את פעילותה של האחרונה. בקרוב, סאנפאואר צפויה להשלים עסקה שבמסגרתה תרכוש מערכות סולאריות בהספק של 31 מגה־ואט — עסקה שאותה קיבלה מקיסטון, שחתמה עליה רגע לפני שרכשה את השליטה בה.