סגור

קצב האינפלציה בארה"ב - הגבוה ביותר מ-2008

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מאי ב-5% בחישוב שנתי, בשעה שהתחזיות עמדו על 4.7%; הנתונים לא צפויים לשנות את מדיניות הפד - בכירים בבנק מאמינים שששיעור האינפלציה נובע מגורמים זמניים שיתפוגגו בהמשך השנה

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה במאי בשיעור המהיר ביותר מזה קרוב ל-13 שנים, כך לפי הנתונים שפרסם היום (ה') משרד העבודה האמריקאי.


מדד המחירים לצרכן, המורכב מסל של מוצרים כולל מזון, אנרגיה, מצרכים, דיור ומגוון של סחורות, עלה ב-5% לעומת השנה שעברה. האנליסטים ציפו לעלייה של 4.7%. בוול סטריט לא מתרגשים מהנתונים והמדדים דווקא נסחרים במגמה חיובית.
זהו שיעור העלייה הגבוה ביותר במדד מאז אוגוסט 2008, אז עלה המדד ב-5.3%, לפני פרוץ המשבר הפיננסי והמיתון הנלווה.
במדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה הנוטים לתנודתיות, נרשמה עלייה של 3.8%, השיעור הגבוה ביותר מאז מאי 1992.
על בסיס חודשי, המדד עלה במאי ב-0.8% ומדד הליבה טיפס ב-0.7%, זאת בעוד שהתחזיות ציפו לעלייה של 0.5% בשני המדדים.
על אף הנתונים הגבוהים, בפדרל רזרב לא העניקו חשיבות גבוהה מדי לתוצאות. בכירים בבנק המרכזי מאמינים שהעלייה הנוכחית נובעת מגורמים זמניים שיתפוגגו בהמשך השנה. בהתאם, ההערכה היא כי בבנק לא יגיבו לנתונים בפגישת קובע המדיניות המתוכננת להתקיים בשבוע הבא.
עליות מחירים נרשמו בקרב מכוניות משומשות ומשאיות, שעלו ב-7.3% לעומת החודש שעבר וב-29.7% לעומת השנה שעברה. מדד האנרגיה נותר כמעט ללא שינוי בהשוואה לחודש הקודם. עם זאת, הוא גבוה ב-56.2% מכפי שהיה בשנה שעברה. מחירי המזון עלו בשיעור של 2.2% ב-12 החודשים האחרונים.


1 צפייה בגלריה
ג'רום פאוול יו"ר הפדרל ריזרב ארה"ב  וושינגטון
ג'רום פאוול יו"ר הפדרל ריזרב ארה"ב  וושינגטון
ג'רום פאוול יו"ר הפד
(צילום: איי אף פי)