סגור

בלעדי לכלכליסט
הראל רוכשת את קרנות הפנסיה של פסגות ב-180 מיליון שקל

חברת הביטוח הראל רוכשת מאלטשולר מספר קופות גמל וקרנות פנסיה של פסגות, בהיקף נכסים של 25 מיליארד שקל, כך נודע ל"כלכליסט"; המכירה של אלטשולר – חלק מהתנאים הרגולטוריים שהוטלו על בית ההשקעות במסגרת רכישת פסגות


חברת הביטוח הראל רוכשת פעילות של מספר קופות גמל וקרנות פנסיה של פסגות מידי אלטשולר שחם, כך נודע ל"כלכליסט". היום סיכמו הראל ואלטשולר כי הראל תרכוש קופות הכוללות נכסים בשווי של כ-25 מיליארד שקל תמורת סכום של כ-180 מיליון שקל.


הקופות שיימכרו להראל כוללות בין היתר את פעילות קרנות הפנסיה של פסגות, קופות גמל להשקעה וקופות נוספות, וכן את פעילות קרן הפנסיה הוותיקה ה.ע.ל.

1 צפייה בגלריה
מימין יאיר המבורגר ו גילעד אלטשולר
מימין יאיר המבורגר ו גילעד אלטשולר
מימין: יאיר המבורגר וגילעד אלטשולר
(צילום: עמית שעל, אוראל כהן)

העסקה כפופה לאישורים מצד רשות התחרות וראש רשות שוק ההון.
העסקה בין הראל לאלטשולר נעשית בין היתר נוכח התחייבותו של בית ההשקעות למכור חלק מנכסי הפנסיה של פסגות, כתנאי לאישור עסקת הרכישה של פסגות על ידי אלטשולר מידי קרן אייפקס.
לאחרונה חשף "כלכליסט" כי ווליו קפיטל, שבשליטת רני צים, חתמה על רכישת חברות קרנות הנאמנות של פסגות ועל רכישת חברת פסגות ני"ע. החברות הללו נרכשו בתמורה ל-405 מיליון שקל. ווליו קפיטל רכשה את הפעילויות של פסגות ביחד עם יואן קדוש ועם קבוצת משקיעים אמריקאים.
קרנות הנאמנות של פסגות מנהלות מעל ל-40 מיליארד שקל, ואילו פסגות ני"ע כוללת את פעילות חבר הבורסה של פסגות וכן את פעילות ניהול התיקים שמנהלת נכסים בהיקף של 50 מיליארד שקל.
צים צפוי להותיר את פסגות כגוף עצמאי, להמשיך ולשכור את הקומות שבהן יושב בית פסגות בתל אביב, וכן להמשיך ולהעסיק את עובדי החברות הנרכשות.