סגור

עכשיו זה רשמי: רני צים רוכש את נכסי פסגות תמורת 405 מיליון שקל

רכישת פעילות קרנות הנאמנות תושלם לאחר שיושגו הסכמות עם רשות המסים. צים רוכש נכסים בהיקף של 90 מיליארד שקל, אולם חלק מרכזי מהם הם בדמי ניהול נמוכים

ווליו קפיטל, שבשליטת רני צים חתמה הערב על רכישת חברות קרנות הנאמנות של פסגות ועל רכישת חברת פסגות ני"ע. החברות הללו יירכשו בתמורה ל-405 מיליון שקל. כפי שפורסם הבוקר ב"כלכליסט" מה שמנע את החתימה בימים האחרונים זו מחלוקת עם רשות המסים בנוגע לסוגיית מס בפעילות קרנות הנאמנות. הצדדים החליטו כי השלמת רכישת חברת הקרנות תתבצע לאחר שתושג הסכמה עם רשות המסים.

ווליו קפיטל תרכוש את הפעילויות של פסגות ביחד עם יואן קדוש ועם קבוצת משקיעים אמריקאיים. קרנות הנאמנות של פסגות מנהלות מעל ל-40 מיליארד שקל, ואילו פסגות ני"ע כוללת את פעילות חבר הבורסה של פסגות, וכן את פעילות ניהול התיקים שמנהלת נכסים בהיקף של 50 מיליארד שקל. יחד עם זאת, מרבית הנכסים בניהול התיקים הם של חברות ומוסדות, כך שדמי הניהול בהם מאד נמוכים.
צים צפוי להותיר את פסגות כגוף עצמאי, להמשיך ולשכור את הקומות בהן יושב בית פסגות בת"א, וכן להמשיך ולהעסיק את עובדי החברות הנרכשות.

1 צפייה בגלריה
גילעד אלטשולר רני צים רכישת פסגות ניירות ערך
גילעד אלטשולר רני צים רכישת פסגות ניירות ערך
גילעד אלטשולר, רני צים
(רני צים מרכזי קניות)

בית ההשקעות פסגות, היה עד לאחרונה בשליטת קרן אייפקס. לפני ארבעה חודשים, חתמה אייפקס על מכירתו לאלטשולר שחם גמל ופנסיה, כאשר העסקה הושלמה במהלך החודש האחרון אלא שבאלטשולר שחם מעוניינים רק בפעילות הגמל והפנסיה של פסגות, ולכן שאר הפעילויות הועמדו למכירה. לפי הערכות אייפקס ואלטשולר שחם תמחרו את שאר בפעילויות ב-350 מיליון שקל. היות ובפועל הנכסים יימכרו במחיר גבוה יותר, הם צפויים לחלוק בינהן באפסייד שנוצר.
עוד נזכיר כי מול הקבוצה של רני צים התמודדו ביחד גם הפניקס ובית ההשקעות מור, ואף הגישו הצעה גבוהה יותר, אולם כפי שפורסם ב"כלכליסט" צים הוביל במירוץ, שכן באייפקס ואלטשולר שחם העדיפו למכור לו משיקולים שונים, ובהם התחייבותו לקלוט את כל עובדי פסגות.