סגור

בלעדי לכלכליסט
פנינסולה משדרגת את ההצעה על קרן תמוז ל-300 מיליון שקל

ההצעה המעודכנת גבוהה ב-16 מיליון שקל מזו שהגישה חברת מכלול, שאותה מובילים אורי פרז מנכ"ל בנק ירושלים לשעבר יחד עם צבי זיו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים

חברת האשראי החוץ בנקאי פנינסולה משפרת את הצעת הרכישה שלה לקרן תמוז (לשעבר קרן פנינסולה), ומעמידה אותה על 300 מיליון שקל. סכום זה גבוה ב-3.75% מהשווי ההוגן של תיק האשראי של הקרן.
ההצעה גם גבוהה בכ-16 מיליון שקל מההצעה של חברת מכלול, שאותה מובילים אורי פז, לשעבר מנכ"ל בנק ירושלים וצבי זיו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים.
זיו אמור לשמש יו"ר מכלול אחרי שתונפק בבורסה.
המיזוג שיזמו פז וזיו בין מכלול המעניקה הלוואות ליזמי בניה, לבין קרן תמוז, אמור ליצור חברה בשווי של 700-600 מיליון שקל לצורך ההנפקה בבורסה.
קרן פנינסולה, ששינתה את שמה לתמוז, הוקמה לפני חמש שנים על ידי פנינסולה, פז וזיו לצורך מתן חוב מורכב לעסקים קטנים ובינוניים.
בתחילת 2021, עם תום תקופת הקרן, החליטה פנינסולה לפרוש מהניהול והפכה לשותף פסיבי כשהיא משאירה את ניהול הקרן בידי פז וזיו.
פנינסולה המנוהלת בידי מיכה אבני, שותפה בחברת הניהול של תמוז יחד עם פז וזיו, ואינה מקבלת את המיזוג עם מכלול, שנעשה לדברי בעליה שלא בידיעתם (טענה שמוכחשת בידי פז וזיו). פנינסולה הגישה הצעה מתחרה בשווי 290 מיליון שקל, שגבוהה יותר מהצעת תמוז ועתה היא משפרת את ההצעה ל-300 מיליון שקל.
בינתיים מעכבת רשות ני"ע את הנפקת מכלול עד להתבהרות התמונה בין שני הצדדים השותפים בתמוז.

1 צפייה בגלריה
מיכה אבני מנכ"ל פיננסולה
מיכה אבני מנכ"ל פיננסולה
מיכה אבני מנכ"ל פיננסולה
(צילום: אוראל כהן)