סגור

דיווח שוטף
נעילה שלילית בבורסת ת"א; לייבפרסון צנחה ב-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.4%, ת"א 125 ירד ב-0.2%; ארביטראז' שלילי הפיל את מניית לייבפרסון - החברה הודיעה בסוף השבוע על פרישת מנהל הטכנולוגיה הראשי; רציו פטרוליום קפצה ב-9.5% לאחר קבלת אישור מחקר בלעדי בבלוק לחופי מרוקו; בשני-שלישי חופשת שמחת תורה, הבורסה תהיה סגורה

דיווח שוטף מהבורסה בת"א: העדכונים החשובים, המניות הבולטות, איגרות החוב ועדכוני האנליסטים
14:25 - הבורסה נעלה את יומו הראשון של השבוע במגמה שלילית - מדד ת"א 35 נחלש ב-0.4%, ת"א 125 נסוג ב-0.2% ות"א בנקים רשם ירידה של 0.7%.
לייבפרסון צנחה ב-8% אחרי שהודיעה בסוף השבוע על פרישת מנהל הטכנולוגיה הראשי.
אפולו פאוור איבדה 5.5% במחזור גבוה יחסית להיום, מבלי שהחברה פירסמה הודעה כלשהי.
רציו פטרוליום קפצה ב-9.5% ברקע קבלת אישור מחקר בלעדי בבלוק במרוקו.
מחר ומחרתיים (שני-שלישי) לא יתקיים מסחר בבורסה, בשל חופשת חג שמיני עצרת.
13:40 - מגמות מסחר בבורסה: בצד החיובי - אאורה עולה ב-0.9% ביום עשירי למגמה הירוקה, סינאל מוסיפה 1.3% וגולן פלסטיק מתחזקת ב-3.8% - שתיהן ביום תשיעי לעליות, פריורטק מוסיפה 1.1% ביום שישי חיובי ברצף.
בצד השלילי - ברנד נחלשת ב-1.3% ביום 11 לירידות, תיקון עולם נסוגה ב-0.5% ושלוש 3 דיאם יורדת ב-0.9% - שתיהן ביום עשירי לרצף השלילי.
13:00 - פועלים ולאומי מרכזים את המחזור הגבוה בבורסה, 23.3 ו-22.8 מיליון שקל בהתאמה.
12:00 - קצוות בת"א 90: נאייקס וטראלייטס מטפסות ב-5% בקצה הירוק, אלקטריאון מתחזקת ב-4.4% - אפולו פאואר נופלת ב-10% בתחתית המדד.
11:00 - הבנקים שפתחו את היום בעלייה של 0.1% עברו מינוס 0.1%; בינלאומי עולה ב-0.5%, פועלים עולה ב-0.3%, ומנגד דיסקונט ומזרחי טפחות יורדים ב-0.3% ולאומי נחלש ב-0.1%.
ת"א נפט וגז מתחזק ב-1.6% - מובילה את המדד רציו פטרוליום שמטפסת ב-6.2%; קבוצת דלק והשותפות שבבעלותה דלק קידוחים עולות ב-2.4%.
רציו פטרוליום קיבלה זכות בלעדית ללימוד ומחקר של בלוק Atlantique Dakhla ,הממוקם במרוקו לאורך חופי האוקיינוס האטלנטי.

3 צפייה בגלריה
מוסף 12.1.17 ליגד רוטלוי יו"ר רציו
מוסף 12.1.17 ליגד רוטלוי יו"ר רציו
ליגד רוטלוי יו"ר רציו פטרוליום
(צילום: אוראל כהן)


10:45 - תדיר גן נופלת ב-10.3% לאחר שהודיע בסוף השבוע הקודם כי לעלייה החדה במחירי המגנזיום בימים האחרונים - חומר הגלם העיקרי המשמש את החברה - עלולה להיות השפעה מהותית לרעה על תוצאותיה הכספיות. "החברה בוחנת אפשרויות לצמצום החשיפה מול לקוחותיה וספקיה", נאמר בהודעה.
10:07 - המסחר נפתח, לאחר עיכוב של מנגנון ממתן תנודות, בשל התנועה החדה במניית לייבפרסון - ארביטראז' שלילי מפיל את המניה ב-7.5%. לייבפרסון הודיעה בשישי על פרישת מנהל הטכנולוגיה הראשי שלה אלכס ספינלי.
מדדי ת"א 35 ות"א 125 עולים ב-0.2% - ארביטראז' חיובי דוחף את טאואר ב-2.8% ואת נובה ב-2.7% בראש ת"א 35; אופקו מאבדת 3.6% לאחר ההודעה על דחיית מועד ההחלטה ב-FDA על הורמון הגדילה שלה - התרופה המהותית ביותר של החברה.
8:30 - פרשן כלכליסט אורי טל טנא, ענייני משקלות: "הבורסה פרסמה ביום חמישי את הפרמטרים לעדכון המשקל של חודש אוקטובר שיכנס לתוקף בשלב מסחר הנעילה של יום חמישי, 7 באוקטובר.
כחלק מהעדכון הבורסה פרסמה את החלטות ועדת המדדים לגבי הכנסה הדרגתית למדדים של חלק מהמניות במסלול המהיר בעדכון זה. כתוצאה מהחלטה זו (בעיקר) יש שינויים קלים בטבלת הביקושים וההיצעים שקרנות הסל צפויות להזרים למניות יחסית לטבלה שפרסמתי בשבוע שעבר. מצורפת כאן טבלה מעודכנת הכוללת את השפעות החלטות ועדת המדדים על הביקושים.
8:20 - אופקו עדכנה כי נדחה בשלושה חודשים מועד ההחלטה של ה-FDA לגבי אישור לשיווק התרופה המהותית העיקרית שלה (טיפול הורמונלי לגדילה).
פרשן כלכליסט אורי טל טנא על הודעת אופקו:
"בסוף השבוע (לאחר סגירת המסחר בארה"ב) אופקו פרסמה הודעה על דחייה בשלושה חודשים של מועד החלטת ה FDA לתרופה העיקרית בפיתוח ע"י אופקו (הורמון גדילה בהזרקה שבועית) לחודש ינואר. סיבת הדחייה - מידע נוסף שהועבר ל FDA ע"י פייזר (השותפה של אופקו בפיתוח).
מדובר בחדשות רעות, בעיקר מכיוון שהמתחרה העיקרית, Ascendis, קבלה אישור לשיווק בארה"ב של הורמון גדילה המוזרק פעם בשבוע לילדים לפני כחודש, והיא תזכה ליתרון כמשיקה הראשונה של הטיפול. אלה חדשות רעון גם בגלל המידע הסמוי בהודעה, המציינת כאמור שפייזר הגישה מידע נוסף ל-FDA. ייתכן בהחלט שהדבר נובע מבקשה להבהרות מצד רשות המזון והתרופות האמריקאית, שזה אף פעם לא סימן טוב.
כעת מסתמן שבחודש ינואר אופקו תפרסם את ההודעה החשובה ביותר שלה בשנים האחרונות (עם פוטנציאל עלייה או ירידה של כ-50% במחיר המניה כתלות בתוכן ההודעה. כבר ההודעה היום צפויה ללחוץ כלפי מטה את מחיר המניה.
7:30 - לייבפרסון הודיעה ביום שישי על פרישתו של מנהל הטכנולוגיה הראשי (CTO) אלכס ספינלי (Alex Spinelli). ספינלי מונה לתפקיד בתחילת 2018 והוא הגיע ללייבפרסון מאמזון, שם עמד בראש הצוות שאחראי לאחד ממוצרי הדגל שלה — העוזרת האישית אלכסה (Alexa).
לייבפרסון ציינה שספינלי החליט לפרוש בחודש הבא, והדגישה כי ההחלטה אינה תוצאה של מחלוקת כלשהי עם החברה, האסטרטגיה או הפעילות שלה.
3 צפייה בגלריה
אלכס ספינלי
אלכס ספינלי
אלכס ספינלי
(צילום: יאיר שגיא)

7:10 - בורסת ת"א תיכנס בעוד שעה קלה לשבוע המסחר החלקי האחרון של עונת החגים, במהלכו תיפרד גם מחודש אוקטובר ומהרבעון השלישי של 2021.
גם היום, כנהוג בחול המועד, צפוי לנו יום מסחר מקוצר, שיינעל ב-14:25 - בימים שני-שלישי הבורסה תצא לחופשת שמחת תורה.
ברקע למסחר, התנועות הקלות שנרשמו בשישי בניו יורק - מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.1%, S&P 500 הוסיף לערכו 0.2%, ונאסד"ק ננעל כמעט ללא שינוי.
לייבפרסון חוזרת לבורסה המקומית עם ארביטראז' שלילי 8%, לאחר שהמניה איבדה 7.4% בשישי בנאסד"ק. סגירת הפער בשלב הפתיחה צפויה לגרור עיכוב של מנגנון ממתן תנודות (פתיחה אנגלית).
כך הפערים שנפתחו ביתר הדואליות הבכירות של הבורסה: חיובי - טאואר 3.4%, טבע 0.4%, איי.סי.אל 1.8%, אלביט מערכות 0.4%, נייס 1.1%, נובה 2.8%; שלילי - פריגו 0.1%-, אופקו 2.5%-.


3 צפייה בגלריה
בורסה בורסת תל אביב 111
בורסה בורסת תל אביב 111
בורסת תל אביב
(צילום: בלומברג)