סגור

אחרי ניסיון ההשתלטות שכשל: מבנה מכרה את רוב אחזקותיה בסלע נדל"ן

חברת הנדל"ן מבנה ניסתה בחורף האחרון להשתלט על קרן הריט - ניסיון שלא צלח את הצבעת בעלי המניות; ביום חמישי מכרה מבנה לכלל ביטוח ומיטב דש מניות של סלע נדל"ן בהיקף של 105 מיליון שקל, ונותרה עם החזקה זניחה

חברת מבנה דיווחה הבוקר (א') שמכרה את מרבית האחזקות שנותרו לה בקרן הריט סלע קפיטל נדל"ן, וחדלה לשמש כבעלת עניין. החברה שמנהל דודו זבידה ביצעה את המכירה חצי שנה לאחר שנכשל ניסיון ההשתלטות העוינת שלה על סלע קפיטל נדל"ן.

1 צפייה בגלריה
דודו זבידה ו שמואל סלבין
דודו זבידה ו שמואל סלבין
מימין: מנכ"ל מבנה דודו זבידה ויו"ר סלע קפיטל נדל"ן שמואל סלבין
(צילומים: אוראל כהן, תומר לוי)
מי שרכשו ממבנה את המניות הן כלל ביטוח, שכבר הפכה במהלך התקופה שחלפה לבעלת עניין בסלע, ובית ההשקעות מיטב דש.
מבנה מכרה ביום חמישי האחרון 11.73 מיליון מניות של סלע קפיטל נדל"ן במחיר של 8.98 שקלים למניה ובתמורה כוללת של 105.3 מיליון שקל.
את מרבית המניות, בהיקף של קרוב ל-80 מיליון שקל, רכשה כלל ביטוח. נתח נוסף של מעל ל-20 מיליון שקל רכשה מיטב דש, שעדיין אינה בעלת עניין בחברה ולכן לא מחויבת לדווח על העסקה. לפי הדיווח של מבנה נותרו בידה בתום העסקה 86.2 אלף מניות בשווי של כ-780 אלף שקל, לפי מחירן בשוק ההון כעת.
גיא מני, מנהל ההשקעות הראשי של מיטב דש, ציין הבוקר כי "כחלק מחשיפה לסקטור הנדל"ן במניות ישראל, מיטב דש גם מגדילה את אחזקתה בסלע נדל"ן, על רקע הציפייה לחזרה לשגרה הן בתחום הקניונים והן בתחום המשרדים בישראל".
סלע קפיטל נדל"ן היא קרן ריט המתמחה בהחזקות בעיקר של משרדים, שטחי מסחר, חניונים ובתחומי הלוגיסטיקה. שווי השוק של הקרן הוא 1.84 מיליארד שקל, כאשר נראה שמאבק השליטה שקידמה מבנה בחורף האחרון, עורר את העניין של המוסדיים בקרן. יו"ר הקרן הוא שמואל סלבין, בעברו מנכ"ל משרד האוצר והוא אחד ממייסדי הקרן. המנכ"ל של הקרן הוא גדי אליקם.
בעלי העניין בסלע נדל"ן כיום הם כלל ביטוח שהחזיקה במעל ל-5.3% מהון המניות, וכעת ההחזקה צפויה לטפס עוד יותר עם הרכישה ממבנה. כמו כן מחזיקה קרן ההשתלמות של המורים והגננות וקרן ההשתלמות של סמינר הקיבוצים ב-5.3% מהון המניות של סלע. בית ההשקעות מור גם הוא בעל עניין עם החזקה של מעל ל-5.2% מהון המניות. מניית סלע נדל"ן טיפסה ב-48.5% ב-12 החודשים האחרונים.