סגור

בלעדי לכלכליסט
ב־4 שנים: ארקין עשה פי 5 על ההשקעה בדיגיטל אושן

ארקין רשם לאחרונה רווח של 40 מיליון דולר בהשקעה בחברה, שנסחרת בנאסד"ק תחת הסימול DOCN. השקיע בה 10 מיליון דולר בשנת 2017, לפי שווי של 870 מיליון דולר

מורי ארקין רשם לאחרונה רווח של 40 מיליון דולר בהשקעה בחברת דיגיטל אושן (Digital Ocean). החברה נסחרת תחת הסימול DOCN, וארקין השקיע בה 10 מיליון דולר בשנת 2017, לפי שווי של 870 מיליון דולר.
במרץ השנה הונפקה החברה בנאסד"ק לפי שווי של 4.7 מיליארד וכעת שווייה עומד על 5.5 מיליארד דולר. ארקין מחזיק בכ־1% ממניות החברה, מה שמביא לתשואה של מעל פי 5 על ההשקעה ולרווח של מעל 40 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
פנאי מורי ארקין
פנאי מורי ארקין
מורי ארקין. רווח של 40 מיליון דולר
(צילום: עמית שעל)
ניר ארקין, בנו של מורי ארקין ומנכ"ל ארקין אחזקות, אמר כי "ההשקעה בדיגיטל אושן היא המשך ישיר לאסטרטגיית ההשקעות של הקבוצה. במקרה זה, מדובר בשילוב מנצח של יזמי על, קרנות מובילות בארה"ב, מוצר מצוין, תחום חם וטיימינג מעולה. הקרדיט על ההשקעה הזאת מגיע אך ורק לליאור פרושאור, היום שותף־מנהל בקרן HANACO. בטרם הוקמה הקרן, הוא עזר להקים את זרוע השקעות ההייטק של הקבוצה וכיום ממשיך לייעץ וללוות אותנו בהשקעות בתחומי ההיי טק השונים". פרושאור הוא בנו של רון פרושאור, שכיהן כשגריר ישראל בלונדון.
דיגיטל אושן היא פלטפורמת שירותי מחשוב בענן, שפונה בעיקר לקהילת המפתחים. החברה גייסה עד ההנפקה פחות מ־200 מיליון דולר מהקרנות המובילות בארה"ב.