סגור

הקורונה נשארה בשנה שעברה: הראל עברה לרווח ברבעון הראשון

חברת הביטוח רשמה רווח רבעוני של 255 מיליון שקל לעומת הפסד של 555 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה; היקף הנכסים המנוהלים בקבוצה עלה ב-3% ל-301 מיליארד שקל

הראל עברה לרווח ברבעון הראשון של 2021, לאחר שנת הקורונה שהיכתה גם בענף הפיננסים.
חברת הביטוח סיכמה את הרבעון ברווח של 255 מיליון שקל לעומת הפסד של 555 מיליון שקל ברבעון המקביל.
1 צפייה בגלריה
מישל סיבוני מנכ"ל הראל ביטוח ופיננסים
מישל סיבוני מנכ"ל הראל ביטוח ופיננסים
מישל סיבוני, מנכ"ל הראל ביטוח ופיננסים
(צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
הפרמיות של הראל ברבעון הראשון של 2021 ירדו ב-5% ל-3.7 מיליארד שקל.
היקף הנכסים המנוהלים בקבוצה עלה ב-3% לעומת התקופה המקבילה והסתכם ב-301 מיליארד שקל. התשואה על ההון של הראל עלתה ל-13% לעומת 11% ברבעון המקביל ב-2020.
במגזר ביטוח חיים וחיסכון לטווח ארוך הציגה הראל רווח של 222 מיליון שקל לעומת הפסד של 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. במגזר הביטוח הכללי עמד הרווח על 42 מיליון שקל לעומת הפסד של 79 מיליון שקל ובמגזר ביטוח בריאות הפסידה החברה 99 מיליון שקל לעומת הפסד של 352 מיליון שקל ברבעון המקביל.
פרט לעסקיה בישראל, הראל מחזיקה בשתי חברות ביטוח זרות, Interasco היוונית ו-Turk nippon הטורקית. שתי החברות הפסידו ברבעון הראשון 5 מיליון שקל לעומת 8 מיליון שקל ברבעון המקביל.
בענף ניהול התיקים החברה רשמה הפחתה בסך של 5 מיליון שקל ו-10 מיליון שקל לפני מס.
מדיניות הדיבידנד של הראל עומדת על 30% מהרווח הנקי, ועד כה היא חילקה השנה 260 מיליון שקל. על פי החברה, הדיבידנד שחילקה בעשור האחרון מצטבר ל-2.3 מיליארד שקל, היקף הדיבידנד הגבוה ביותר בענף הביטוח.
בקרוב יחול שינוי בהנהלה הבכירה בהראל. מישל סיבוני, המכהן בתפקיד המנכ"ל 12 שנה, יעזוב את תפקידו וימונה ליו"ר חברת הביטוח.
במקביל לתפקיד היו"ר הוא ימשיך לכהן כמנכ"ל חברת הראל השקעות (החברה האם של הראל ביטוח). את סיבוני יחליף בתפקיד המנכ"ל ניר כהן המכהן כיום כמשנה למנכ"ל הראל ביטוח וראש חטיבת המטה.
באסיפת בעלי המניות הקרובה שתיערך ב-30 ביוני יצביעו הנוכחים על ההחלטה של החברה להותיר את שכרו של סיבוני בסך של 3.5 מיליון שקל בשנה, למרות השינוי בתפקיד.