סגור

מגדל עברה לרווח רבעוני; שבה להיות חברת הביטוח השלישית בגודלה

שווי השוק של מגדל עלה לכמעט 5 מיליארד שקל, והמניה זינקה מתחילת החודש ב-21%; החברה רשמה ברבעון הראשון רווח נקי של 233 מיליון שקל, לעומת הפסד של 563 מיליון שקל ברבעון המקביל; הפניקס מובילה עם שווי של 8 מיליארד שקל, הראל שנייה עם 7.5 מיליארד שקל; מגדל בפער של חצי מיליארד שקל מהרביעית מנורה מבטחים, כלל ביטוח חמישית

העליות בשוק ההון הקפיצו את הרווח הרבעוני של מגדל ביטוח ל-233 מיליון שקל, לעומת הפסד של 563 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות של החברה הסתכמו ב-3.2 מיליארד שקל ברבעון הראשון, לעומת 3.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל.


מגדל היא החברה עם נתח ביטוחי המנהלים הגדול ביותר בענף. בפוליסות אלו נגבים דמי ניהול רק אם נרשמת תשואה חיובית. במקרה של ירידת ערך נוצר "בור" בדמי הניהול שלא ייגבו כל עוד התשואות לא יחזרו להיות חיוביות. בביטוחי מנהלים רשמה החברה דמי ניהול משתנים בשווי של 395 מיליון שקל לפני מס. הנוסטרו רשם רווח של 143 מיליון שקל.

1 צפייה בגלריה
מימין: שלמה אליהו בעל חברת הביטוח אליהו רן עוז
מימין: שלמה אליהו בעל חברת הביטוח אליהו רן עוז
מימין: שלמה אליהו, בעל השליטה במגדל ביטוח, והמנכ"ל רן עוז
(צילומים: טל שחר, תומי הרפז)

הרווח החיתומי ברבעון הראשון של 2021 עלה ל-152 מיליון שקל, לעומת הפסד של 36 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה עדיין מתקשה להציג רווחים חיתומיים בענף הביטוח הכללי על רקע התחרות בביטוחי רכב. היא הפסידה 10 מיליון שקל בביטוחי הרכבים (רכב חובה ורכב רכוש), לעומת רווח של 13 מיליון שקל ברבעון הקודם.
"עולם הרכב הוא תחרותי. אנחנו חברה שנשענה על סוכנים, ובעולם של תחרות עזה על מחיר התוצאה היא ירידה במכירות ורווח נמוך מדי. לכן אנחנו פועלים להרחיב את המכירות הישירות היום", הסביר רן עוז, מנכ"ל מגדל.
מניית מגדל זינקה החודש ב-21%, ומתחילת השנה ב-27%. על כן חזרה מגדל להיות חברת הביטוח השלישית בגודלה מבחינת שווי השוק, עם שווי של כמעט 5 מיליארד שקל - אחרי הפניקס והראל, עם שווי של 8 מיליארד שקל ו-7.5 מיליארד שקל בהתאמה. התשואה על ההון של חברת הביטוח עלתה ל-13.6%. מגדל בפער של חצי מיליארד שקל מחברת הביטוח הרביעית בגודלה מנורה מבטחים. כלל ביטוח חמישית.
בית ההשקעות של מגדל, מגדל שוקי הון, מנהל היום 55 מיליארד שקל, עלייה של 5 מיליארד שקל לעומת סוף השנה שעברה. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, רשם בית ההשקעות עלייה של 59% ברווח ל-15 מיליון שקל, לצד עלייה של 63% בהיקף הנכסים המנוהלים. בית ההשקעות, בניהול שגיא שטיין, הוא המגייס הגדול ביותר בתעשיית קרנות הנאמנות ברציפות כבר יותר משנה.