בלעדי
שרי רדסטון משקיעה בחברת הסרטים של גדעון תדמור ואמיליו שנקר - תמונה ליו"ר
רדסטון היא המשקיעה העיקרית בסבב הגיוס, שבו משתתפים גם בעלי המניות הקיימים - בהם פועלים אקוויטי וכלל ביטוח. לפי גורמים בתעשייה, העסקה משקפת שווי של עשרות מיליוני דולרים לחברת הסרטים "סיפור". החברה חתומה על הסרט התיעודי של יריב מוזר על הטבח במסיבת הנובה ב-7 באוקטובר "עוד נחזור לרקוד", שזכה באמי
שרי רדסטון חוברת לאולפן הסרטים של גדעון תדמור ואמיליו שנקר: חודש בלבד לאחר שמכרה את ההחזקות שלה באימפריית המדיה האמריקאית פרמאונט לבן של לארי אליסון, מייסד אורקל, ב-8.4 מיליארד דולר,רדסטון משקיעה בחברת הסרטים סיפור (Sipur) של תדמור, יו"ר ומייסד נאוויטס פטרוליום, והמנכ"ל שנקר.
ההשקעה של רדסטון נעשית במסגרת סבב גיוס, שכולל בעלי מניות קיימים בסיפור, בהם תדמור, פועלים אקוויטי, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק הפועלים, וכלל ביטוח - כשכל הכסף מוזרם לקופת החברה.
לפי גורמים בתעשייה, העסקה משקפת לסיפור שווי של עשרות מיליוני דולרים. היקף ההשקעה המדוייק של רדסטון לא נחשף, אך היא המשקיעה העיקרית בסבב, ולאחר השלמתו היא תהפוך ליו"ר החברה. היא תחליף את תדמור, שיעבור לתפקיד סגן היו"ר, ותעבוד באופן פעיל בחברה לטובת הרחבת הפעילות שלה בתעשיית הבידור הבינלאומית - לצד שנקר שמנהל את החברה מאז 2018 והוא גם בעל מניות בה.
סיפור היא הגלגול הנוכחי של חברת ההפקות תדמור אינטרטיימנט שהוקמה ב-2013. מאז 2022 פועלת החברה בשם הנוכחי, תוך שהיא הקימה גם סטודיו בינלאומי. המודל העסקי של סיפור מבוסס על זיהוי הזדמנויות כלכליות באמצעות השקעת אקוויטי בתוכן לקולנוע וטלוויזיה, שנעשה בעלויות נמוכות בהשוואה לתעשייה ההוליוודית המסורתית והפצת התוצרים בערוצי הפצה גלובליים, כולל בערוצים המסורתיים של קולנוע מסחרי וטלוויזיה.
סיפור אף עובדת עם יוצרים ישראלים במטרה להפיץ את התוצרים הישראלים בעולם. היא חתומה על הסרט התיעודי של יריב מוזר על הטבח במסיבת הנובה ב-7 באוקטובר "עוד נחזור לרקוד", שזכה בפרס האמי בחודש יוני האחרון.
בשבועיים האחרונים הוקרנו בהקרנות בכורה מספר פרויקטים שסיפור השקיעה בהם בפסטיבלי הסרטים הבינלאומיים של ונציה וטורונטו. בפסטיבל ונציה הוקרנו בבכורה עולמית הסרט Dead Man’s Wire בבימויו של גאס ון סנט ובכיכובם של אל פצ'ינו וביל סקארסגארד, והסדרה של חגי לוי Etty, קו-פרודוקציה אירופאית שתשודר ברשת הטלוויזיה הצרפתית ARTE. הסרט Dead Man’s Wire הוקרן גם בפסטיבל בטורונטו, ונמכר בעסקת ההפצה הגדולה של פסטיבל טורונטו לחברת ההפצה Row K.
סיפור גם חתומה על הסרטים "נורמן" של יוסף סידר, שבו כיכבו ריצ'רד גיר וליאור אשכנזי, Swiss Army Man בכיכובו של דניאל רדקליף, ו"האמת המלאה" עם קיאנו ריבס ורנה זלווגר.
רדסטון מסרה כי "אני מתרגשת וגאה לעבוד עם אמיליו, גדעון וצוות סיפור כדי לסייע בהצלחתם ועל מנת להרחיב את פעילותה. החברה לא מסתפקת בהפקת תכנים מסחריים באיכות גבוהה אלא גם מביאה סיפורים המעוררים שיח, השפעה ושינוי. אמיליו והצוות פיתחו מודל עסקי ייחודי, שחיוני ביותר לתעשייה".
תדמור מסר כי "אני מאוד שמח, נרגש וגאה לקדם בברכה את שרי רדסטון עם הצטרפותה כמשקיעה וכיו"ר סיפור. מעמדה המוביל של שרי בתעשיית הבידור והמדיה העולמית, ניסיונה האדיר, ותשוקתה לתחום יאפשרו לנו לעצב את הפרק החדש של סיפור ולהפוך את החברה לסטודיו בינלאומי לקולנוע וטלוויזיה משמעותי וייחודי".
בשיחה עם כלכליסט סיפר שנקר על אחורי הקלעים של העסקה מול רדסטון. "פגשתי את שרי לראשונה בהקרנת הבכורה בניו יורק של 'עוד נחזור לרקוד' שהופק בשיתוף עם פרמאונט. הופתעתי מאוד לראות אותה - יו"ר והבעלים של פרמאונט גלובל - אימפריית מדיה גלובלית ואחת מחברות האינטרטיינמנט הגדולות בהיסטוריה, הכוללת בתוכה את אולפן הסרטים האגדי פראומנט, ערוץ הטלויזיה החשוב והמשפיע באמריקה CBS, אימפריית הכבלים VIACOM שכוללת את הערוצים שואו-טיים, MTV, ניקולודאון ועוד - בהקרנת הבכורה של סרט דוקו מישראל שנעשה בתקציב צנוע מאוד.
בסיום ההקרנה היו לה דמעות בעיניים, והיא ניגשה אלי וביקשה להיפגש וללמוד עוד עשיית הסרט. כך החל התהליך ארוך, שבמהלכו היא והצוות המוביל שלה למדו את התוכנית העסקית הייחודית של סיפור - השקעות אקוויטי בפרוייקטים לקולנוע ולטלויזיה שיש להם פוטנציאל להתפוצץ בשוק הבינ"ל.
הם הבינו לעומק את החזון להפוך לסטודיו גלובלי לקולנוע וטלוויזיה עם בסיס חזק בישראל, את היכולת לשכפל את המודלים שבנינו בישראל במדינות נוספות עם שוק דומה, ואת החזון וההגיון העסקי ברצון לחזק את הקשר עם היוצרים המובילים איתם אנחנו עובדים לאורך השנים האחרונות, וגם את הרצון להגדיל את הפעילות שלנו בז'אנרים נוספים".
עוד סיפור שנקר ש"תוך כדי תהליך, שרי פגשה באופן אישי את כל הצוות של סיפור, ישבה עם ההנהלה הבכירה ועם גדעון, לישבות ארוכות ומשמעותיות, פגשה את הצוותים של המשקיעים המוסדיים, ועשתה תהליך ארוך של בדיקה מקיפה של הביזנס. תוך כדי בדיקות הנאותות, שרי הודיעה על החלטתה למכור את פרמאונט גלובל למשפחת אליסון ב-8.4 מיליארד דולר.
לאחר סיום אותה עסקה בחודש שעבר, היא קיבלה את ההחלטה הסופית להשקיע בסיפור ולהצטרף אלינו בתור יו"ר פעילה. ההצטרפות של שרי, בעיקר בימים כ"כ מורכבים כמו אלו שאנחנו חווים כעת, עם קריאות מפורשות ומחרידות לחרם על יוצרים, מפיקים ותוכן מישראל, היא קרן אור חזקה בתוך האפלה".
שנקר הוסיף כי "אני מקווה שעוד אנשים בסדר הגודל של שרי ילכו בדרכה, ימשיכו להאמין בישראל כאבן שואבת של כשרונות ייחודיים בתחומי האמנות, הקולנוע, הטלויזיה והמוסיקה. מהיום הראשון של סיפור, גדעון ואני מספרים לעולם שישראל היא לא רק סטראט-אפ ניישן אלא גם קונטנט-ניישן, והיוצרים הישראלים הוכיחו פעם אחר פעם שהם יודעים לספר סיפורים שיכולים לגעת במאות מיליוני אנשים ברחבי העולם".































