סגור

בלעדי
הכשרה מחפשת רוכש למרכז המסחרי באשדוד - נכס הנדל"ן הגדול ביותר של החברה

שווי הנכס בספרי החברה קפץ ל-357 מיליון שקל, לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון אישרה את התוכנית החדשה - המרחיבה מהותית את זכויות הבניייה בפרויקט; הכשרה: "לחברה הגיעו מספר פניות מצד גופים המתעניינים במתחם" 

הכשרה ביטוח מעמידה למכירה את נכס הנדל"ן הגדול ביותר שלה: חברת הביטוח שבבעלותו של אלי אליעזרא (96.5%) החלה בחיפוש רוכש למרכז המסחרי פאוור סנטר, שבבעלותה, הממוקם במתחם סוהו באשדוד.
מדובר בנכס היקר ביותר של הכשרה (בניהול שמעון מירון) ששוויו בספרים נאמד ב-357 מיליון שקל. המרכז כולל 16.5 אלף מ"ר שטח בנוי, שעליו כבר קיים מבנה משרדים (מעל קומת קרקע מסחרית). החברה הגישה בספטמבר 2023 תוכנית להקמת מתחם נוסף על הקרקע, בשילוב תעסוקה, מוסדות ציבור ומגורים - תוכנית שנדרשה לשינוי יעוד בקרקע.
בפברואר השנה אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז הדרום את התוכנית, בכפוף לכמה תיקונים. התוכנית שאושרה כוללת זכויות לבניית מגורים בהיקף של 1,100 יחידת דיור, שטחי משרדים בהיקף של 60 אלף מ"ר ושטחי מסחר בהיקף 15 אלף מטר. על רקע אישורי התוכנית העלתה הכשרה את שווי הנכס בספרים ב-96 מיליון שקל.
הכשרה ביטוח רכשה את בניין המשרדים והקרקע הצמודה בפברואר 2016 מחברה בת של אלרוב נדל"ן. בכירים בחברה מעריכים כי לאחר אישור התוכנית יש הצדקה למכור את הנכס לחברה יזמית - ושאין כדאיות להוביל באופן עצמאי את הפרויקט.
מהכשרה חברה לביטוח נמסר: ״לחברה הגיעו מספר פניות מצד גופים המתעניינים בתב"ע של מתחם סוהו באשדוד, וזאת בהמשך לדיווח של החברה מחודש פברואר 2024, בדבר החלטתה של הועדה המחוזית לתכנון ולבניה לאשר את התוכנית כאמור. בהכשרה מברכים על אישור התוכנית ושמחים על ההתעניינות של אותם גופים במתחם הסוהו״.