סגור

לא קל מוטורס: יצרנית הרכב החדשנית נעלמה מהמפה

לפי דיווחים בארה"ב, נסגרה חברת הרכב שהשתמשה בשיטת ייצור המבוססת על חוכמת המונים; מייסדה ג'יי רוג'רס עזב אותה כבר באוגוסט

לוקאל מוטורס האמריקאית, יצרנית הרכב החדשנית אשר השתמשה בשיטת ייצור מבוססת חוכמת המונים, חדלה לפעול בין לילה, כך מדווחים אמצעי תקשורת בארה"ב.

החברה אשר הוקמה על ידי ג'יי רוג'רס בשנת 2007 התמחתה בשיטת ייצור שהייתה מבוססת על "מיקור המונים של מידע". לוקאל מוטורס עצמה החלה את דרכה דווקא בתכנון של פרויקטים עבור הצבא האמריקאי והתרחבה לאחר מכן לייצור רכב.
תחילה היה זה רכב שטח, אבל החברה שינתה כיוון לפני כמה שנים ועברה לייצור של שאטלים אוטונומיים. לפני מספר חודשים התרחשה תאונה בה אחד השאטלים פגע בעץ - ונוסע ברכב נפצע.

2 צפייה בגלריה
ראלי פייטר לוקאל מוטורס
ראלי פייטר לוקאל מוטורס
רכב השטח של לוקאל מוטורס
(צילום: אסף גלעד)

לפי המודל בו פעלה החברה, כל ההחלטות העיצוביות וההנדסיות התקבלו באתר האינטרנט שלה בשיתוף קהילת מתנדבים שכיום מונה כ־25 אלף איש בכל העולם. הזכויות על התכנון נשארות בידי הקהילה, וכל אחד רשאי להשתמש בהן, ולפתח באופן פרטי אביזרים נלווים, או אפילו מכונית דומה - ממש כמו בקהילת המתכנתים של הקוד הפתוח.
בשעתו ציין רוג'רס בראיון ל"כלכליסט" כי שיטת ייצור הרכב באמצעות קהילות של בעלי מידע תוזיל את העלויות. לפי דיווחים בארה"ב, הוא עזב את החברה מבלי לפרסם דבר בנושא עוד באוגוסט האחרון. לוקאל מוטורס עצמה לא פרסמה כל מידע באתר החברה, שלא עודכן זה זמן רב.

2 צפייה בגלריה
לוקל מוטורס
לוקל מוטורס
השאטל האוטונומי
(צילום: יצרן)