סגור

החשמלית היקרה בישראל
הטייקאן של הטייקונים מוזמנת לריקול: הפורשה עלולה לאבד כוח על הכביש

בארה"ב התקבלו תשע תלונות על אובדן כוח הנעה במהלך הנהיגה במכונית הטייקאן, שמחירה בישראל לדגם הבסיסי הוא 900 אלף שקל

המכונית החשמלית היקרה בישראל, פורשה טייקאן, מזומנת למוסכי החברה לריקול. הסיבה לכך עולה ממסמכי משרד התחבורה, שנשלחו ללקוחות החברה. "ייתכן שכוח ההנעה יירד בטעות ובאקראי במקרים מסוימים במהלך הנהיגה", נכתב בהודעה. "במקרה של תקלה, הודעת האזהרה 'תקלת מערכת הינע, החנה במקום בטוח' תופיע בלוח המחוונים".
הודעת משרד התחבורה מתייחסת לתופעה שעלולה להתרחש במכוניות שיוצרו בין ינואר 2020 לדצמבר 2020. תיאור התקלה מתייחס לתופעה שהתגלתה בידי פורשה העולמית במכונית היוקרה החשמלית.
לפי הודעת ה-NHTSA, הגוף האחראי לנושא הבטיחות בדרכים בארה"ב, התקבלו עד כה בארה"ב תשע תלונות על אובדן מלא של כוח בזמן הנהיגה - דבר שעלול להיות בעייתי בהתחשב בעובדה שהטייקאן מסוגלת בקלות להגיע למה
1 צפייה בגלריה
רכב פורשה טייקאן
רכב פורשה טייקאן
רכב פורשה טייקאן
ירות של 250 קמ"ש. התיקון שמבצעת פורשה הוא פשוט יחסית, וכולל עדכון תוכנה במוסכי החברה.
טייקאן נחשבת למכונית החשמלית היקרה ביותר שאפשר לרכוש בישראל. מחירה של טייקאן "בסיסית", המזנקת ל-100 קמ"ש בתוך פחות מארבע שניות, ישאיר עודף צנוע מ-900 אלף שקלים בכיסם של הרוכשים שלא יבחרו באפשרויות מיוחדות. לעומת זאת לקוחות שיבחרו בגרסאות הבכירות, כלומר אלה שמסוגלות לזנק ל 100 קמ"ש תוך כשלוש שניות- ידרשו להשאיר בסוכנות פורשה כ 1.6 מיליון שקלים. הריקול של פורשה מצטרף למספר ריקולים של רכבים חשמליים אשר הוכרזו בישראל במהלך השבועות האחרונים, מהלך טבעי בהתחשב בגידול ההדרגתי במספר הרכבים החמליים בכבישי הארץ, החל בריקול שנחשף ב"כלכליסט" בשבוע שעבר שבמסגרתו נדרשים בעלי דגמים מסוימים של טסלה להגיע למוסך מחשש להתפרקות של חלקים במערכת הבלימה- וכלה בריקול למכוניות שברולט BOLT שעלולות להתלקח בזמן טעינה.