סגור

פולקסווגן לא תציג דגמים ידניים חדשים באירופה משנת 2023

היצרנית תמשיך להציע את תיבות ההילוכים הידניות בדגמים הנוכחיים אשר ייוצרו אחרי 2023; בסין ובארה"ב המהלך ייצא לפועל ב-2030

אחרי הצהרות על הפסקת ייצור רכב מזהם והוצאת הנקניקיות ממפעלי החברה, פולקסווגן נערכת לחיסול של עוד מאפיין ותיק שלה: תיבת ההילוכים הידנית.

לפי דיווחים בגרמניה, משנת 2023 פולקסווגן לא תציג באירופה דגמים חדשים שיצוידו בתיבות הילוכי ידניות. היצרנית תמשיך להציע את תיבות ההילוכים הידניות בדגמים הנוכחיים אשר ייוצרו אחרי 2023, אך כאמור, כל דגם חדש שיוצג עבור השוק האירופי בעוד שנתיים ומעלה לא יצויד עוד במצמד ותיבת הילוכים ידנית. הוויתור על התיבות הידניות יורחב לשני שווקים גדולים נוספים של פולקסווגן - ארה"ב וסין - בשנת 2030.

1 צפייה בגלריה
הרבט דיס מנכ"ל פולקסוואגן רכב חשמלי ID.3
הרבט דיס מנכ"ל פולקסוואגן רכב חשמלי ID.3
הרבט דיס, מנכ"ל פולקסוואגן
(צילום: AP)
הוויתור על התיבות הידניות באירופה נובע ישירות מהחלטת היצרנית לעבור להנעה חשמלית, מאחר שהרוב המכריע של הדגמים האלה אינם דורשים תיבת הילוכים ידנית.
בארה"ב וסין מדובר במצב שונה: בראשונה קיימת דרישה ערה לדגמים ידניים של פולקסווגן אשר נתפסת עדיין כמותג ספורטיבי, ובסין מדובר בטעמי חיסכון.
פולקסווגן עצמה החלה את דרכה בייצור של החיפושית שצוידה בתיבת הילוכים ידנית. החיפושית החלה להימכר במספרים נאים לאחר מלחמת העולם השנייה, אבל לפולקסווגן נדרשו מעל 20 שנה כדי להציג בשנת 1968 חיפושית ראשונה שאמנם לא היתה אוטומטית מלאה, אבל גם לא בדיוק היתה ידנית: אותה חיפושית צוידה בתיבת הילוכים ידנית בעלת שלוש מהירויות, כאשר המצמד לא הופעל כלל על ידי הנהג אלא על ידי מנגנון הידראולי.
לאחר מכן עברה פולקסווגן לתיבות הילוכים אוטומטיות הידראוליות "רגילות", וב-2003 הציגה את ה-DSG - תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים, כלומר מדובר בפועל בצמד תיבות ידניות אשר פועלות במקביל ומסוגלות לבחור בכל פעם את ההילוך הבא, בלי כל מעורבות של הנהג. הדור הנוכחי של תיבות ה-DSG מותקן כיום ברוב דגמי פולקסווגן המשווקים בישראל.