סגור

צפו: ניידת ה"קרקל" של משטרת ישראל הוסבה לרכב מרוץ בבריטניה

הרכב של פלסן סאסא המוכר בעיקר כניידת שיטור ופיזור הפגנות הוסב על ידי סדנת המרוצים הבריטית MISSION MOTORSPORT לשימוש מעט שונה ממה שיועד אליו

בכבישי ישראל, ה"קרקל" של פלסן סאסא מוכר בעיקר כניידת שיטור ופיזור הפגנות אשר משמשת את כוחות הביטחון, אבל בעולם, כך מתברר, יש לו שימושים אחרים. סדנת המרוצים הבריטית MISSION MOTORSPORT מפרסמת סרט בו נלקח קרקל מתוצרת פלסן סאסא הישראלית - והוסב למרוצי מכוניות.


לפי פרסומיה של MISSION MOTORSPORT, הקרקל בגרסת המירוץ, פותח לאחר שפלסן סאסא מסרה רכב בודד לסדנת המרוצים לצורך הפרויקט - ובסדנה הוחלט להפוך אותו למכונית מרוץ.
לפי אותו פרסום, רכבי קרקל של פלסן סאסא הגיעו לבריטניה לצורך מחקר ופיתוח "בקרב משתמשים שונים", כנראה כאלה שמשתייכים לזרועות הביטחון הבריטיות, ובין היתר סדנאות המרוצים שאחראיות על מאפייני התחזוקה והבדיקה של הרכבים הישראלים החליטו לבדוק האם רכב השטח הישראלי יוכל לשמש גם למרוצים.
פלסן סאסא עצמה מוכרת בעיקר מן התחום הבטחוני והוקמה בקיבוץ סאסא בשנת 1985 כחברה המתמחה במוצרי פלסטיק. אך עם השנים ביצעה החברה הישראלית הסבה - ומתמחה כיום בין היתר בפיתוח רכב ממוגן ירי.