סגור

שובר שוויון? GAC תשיק רכב כביש שטח חשמלי עם טווח של מעל 1,000 ק"מ

הגרסה החדשה של החברה הסינית, שתיקרא "AION פלוס", תיועד גם ליצוא לשווקים מערביים. היא תוצג בתערוכת הרכב של גואנגז'ו בעוד כשבועיים

GAC הסינית תשיק "גרסת על" של רכב הכביש שטח החשמלי של היצרנית – ה-AION, שיהיה מסוגל לנסוע מעל 1,000 ק"מ בין טעינות, כך מדווחים אמצעי תקשורת בסין. הגרסה החדשה, שתיקרא "AION פלוס", תיועד גם ליצוא לשווקים מערביים.


מכוניות GAC יובאו לישראל בשנה שעברה וזיכיון היבוא שלה נמצא בידיה של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה. אבל בפועל במקום בו שכנה סוכנות GAC שוכנת כעת סוכנות ג'ילי בתל אביב והיבוא, אם וכאשר יחודש, יחל רק בעוד כשנה.
לפי דיווחים בסין, רכב הכביש שטח המשודרג יוצג בתערוכת הרכב של גואנגז'ו בעוד כשבועיים.
נושא הטווח של הרכבים החשמליים הסינים והדרכים השונות להעלאתו למקומות כמעט דימיוניים הפך למעין משימה לאומית בסין שזוכה גם לרוח גבית מהממשל.
1 צפייה בגלריה
GAC הסינית   ה- AION
GAC הסינית   ה- AION
ה- AION של GAC הסינית
(צילון: יצרן)


בדומה לשוק הרכב היוקרתי, בו היצרנים החדשים שמים דגש על הטווח ואילו היצרנים הוותיקים לא משקיעים במכוניות בעלות טווח שמאפשר נסיעה הלוך ושוב לאורך כל מדינת ישראל, כך גם בשוק הרכב העממי: יצרני הרכב הסינים הבינו שהדרך היחידה שלהם להתמודד מול המתחרים המערביים היא במישור הטכנולוגי ובהתבסס על הטכנולוגיות שיש להם.
גם GAC מבינה ככל הנראה שמבחינת איכות גימור היא לא תוכל לאיים על טויוטה, למשל, בעת הקרובה, אבל בשנים האחרונות, בזמן שיצרני הרכב המערביים השקיעו במנועי בעירה פנימית, הסינים השקיעו בפיתוח של סוללות. הדבר מאפשר להם כעת גישה לטכנולוגיה זולה והישגים שאולי אינם פרקטיים במבחן היום יום, אבל בהחלט מרשימים מבחינה טכנולוגית.