סגור
מכונית חשמלית של NIO
מכונית חשמלית של Nio (צילום: יצרן)

"התחרות העזה" הכריעה, ויצרנית הרכב החשמלי Nio תפטר 10% מהעובדים

המנכ"ל ויליאם לי כתב לעובדים כי החברה מתמקדת בהתייעלות ונאלצת לבצע החלטה "קשה אך הכרחית"; בחודש יוני נאלצה להוריד מחירים בעקבות מהלך דומה שביצעה טסלה

יצרנית הרכב החשמלי הסינית Nio תפטר 10% מכוח העבודה שלה בעקבות "תחרות עזה", כך הודיע המנכ"ל ויליאם לי אתמול (ו'). הפיטורים יושלמו בנובמבר.
"בשנתיים הקרובות נראה את התחרות הקשה ביותר בתעשיית הרכב, בסביבה מלאה באי ודאות", כך כתב לי לעובדים במכתב ששלח להם. הוא הוסיף שהחברה ניתחה את תוכניתה העסקית הדו-שנתית בחודשיים האחרונים, וזיהתה "את סדרי העדיפויות העסקיים שלה, ופיתחה תוכנית מפורטת לאופטימיזציה ארגונית ועסקית".
החברה מתמקדת כעת בהשקעות בתחום הטכנולוגיה, בביטול פרויקטים שלא יתרמו לביצועים הכלכליים תוך שלוש שנים, ובדאגה לכך שמוצרי הליבה שלה מגיעים לשוק בזמן. לדברי לי, "אני מתנצל בפני העמיתים שיושפעו מההחלטה. זוהי החלטה קשה אך הכרחית".
כמו חברות סטארט-אפ סיניות רבות בתחום הרכב, Nio נפגעה מירידה בהוצאות הצרכנים בכלכלה השנייה בגודלה בעולם, מתחרות קשה וממלחמת מחירים אותה החל אלון מאסק. טסלה שבבעלותו החלה להוריד מחירים של רכביה בסין בשנה שעברה בניסיון להגביר את הביקושים ולאלץ את יריבותיה לפעול בהתאם. Nio התנגדה תחילה להורדות המחירים, אך לבסוף עשתה זאת גם היא ביוני.
גם אקספנג, חברת כלי רכב חשמליים סינית אחרת, ביצעה ארגון מחדש של פעילותה, כולל פיטורים.
למרות שהיא עדיין מפסידה, Nio הצליחה להגדיל במהירות את מספר כלי הרכב שמסרה ללקוחות. לדבריה, היא מסרה מעל 16 אלף מכוניות חדשות באוקטובר, עלייה קלה לעומת חודש קודם לכן, ועלייה של 60% לעומת אוקטובר 2022. .
בסוף המכתב לעובדים כתב לי: "המסע שלנו הוא מרתון על מסלול בוצי. אנא הישארו ממוקדים בביצוע יעיל ושיפור יכולות המערכת. יישר כוח".