סגור
פורד סופר דיוטי
פורד סופר דיוטי (צילום: היצרן)

בדיקה בארה"ב: 210 אלף מכוניות של פורד בסכנה לדליפת דלק ולשריפה

מינהל הבטיחות בדרכים הודיע כי הוא פותח בבדיקה ראשונית לדגמי פורד F 250, 350 ו-500 סופר דיוטי, המצוידים במנועי 6.7 ליטר ויוצרו בשנים 2021-2015 - זאת בעקבות שורת תלונות שקיבל

מינהל הבטיחות בדרכים בארה"ב (NHTSA) הודיע אתמול (ו') שהוא פותח בבדיקה ראשונית לגבי 210,960 כלי רכב מתוצרת פורד בשל תלונות על דליפת דלק שעלולה לגרום לשריפה.
המינהל מסר שקיבל 27 תלונות, כולל 12 דיווחים על שריפות וארבעה על מקרי פציעות, ושבכוונתה לבצע חקירה בדגמי פורד F 250, 350 ו-500 סופר דיוטי, המצוידים במנועי 6.7 ליטר ויוצרו בשנים 2021-2015.
המינהל מסר שסדק במסנן הדלק המשני של כלי הרכב עלול לגרום לשריפה, עקב הקרבה של המסנן למקורות חום. עוד נמסר כי יצרו שם קשר עם יצרנית המסננים, Allevard Sogefi USA, ובעקבות כך נודע להם שמסנן הדלק המשני נבדק ברמות לחץ נמוכות במהלך תהליך הייצור, לעומת הלחץ האפשרי במערכת הדלק של הרכב בזמן פעילות מקסימלית.
פורד מסרה שהיא עובדת עם ה-NHTSA ועוזרת לה בחקירתה. ההערכה הראשונית של הרשות היא הצעד הראשון כדי לקבוע האם כלי הרכב מהווים סכנת בטיחות בלתי סבירה, והבדקה עשויה להיסגר מבלי כל פעולה ממשית.
במקרה אחר, ה-NHTSA מסרה ביום חמישי שיש לה "חששות בטיחות רציניים" לגבי הריקול שביצעה פורד ל-42 אלף רכבי SUV בשל חששות לדליפת דלק שעלולה להביא לשריפה במנוע. בעוד פורד הציעה עדכון תוכנה והתקנת צינור ניקוז, המינהל מסר שתוכנית החברה "אינה פותרת את שורש הבעיה ואינה כוללת החלפה של מערכת הזרקת הדלק קודם לקריסתה".