סגור

צביעות או ריאליזם? פולקסווגן מציגה מנוע ופורד טנדר - שניהם מונעי בנזין

למרות שיצרניות הרכב מצהירות שוב ושוב על עתיד חשמלי, בפועל הן מתמקדות במה שמוכר כרגע, גם לנוכח התנאים הבעייתיים בשוק שהביאו לעליות מחירים. פורד הציגה את הטנדר פורד ראפטור R ופולקסווגן הציגה מנוע בנזין חדש - ה-TSI EVO

יצרניות הרכב מצהירות שוב ושוב על עתיד חשמלי, אבל בינתיים מתמקדים במה שבאמת מוכר. כך, בעיתוי מעניין מודיעות גם פורד וגם פולקסווגן על הצגתם של דגמים מונעי בנזין.
העיתוי אינו מקרי: אחרי שלא מעט יצרניות רכב הודיעו על השקעות אדירות בפיתוחי רכב חשמלי נתקלים היצרנים במציאות חדשה, כזו שבה החומרים לייצור הסוללות הופכים יקרים, שרשרת האספקה נקטעת ועד שהמכוניות באמת יהיו חשמליות, יצרני הרכב יצטרכו כנראה לסחוב לפחות עד שלהי העשור הנוכחי. בנוסף, בהיעדר מנועי בנזין ודיזל חדשים ליצרני הרכב אין לאן להתקדם, שלא לדבר על העובדה שלמרות כל המאמצים השיווקיים, עדיין ליצרני הרכב הוותיקים יש בסיס לקוחות שדורש רכבים בעלי מנועי בנזין.

2 צפייה בגלריה
מנוע בנזין פורד TSI EVO
מנוע בנזין פורד TSI EVO
מנוע בנזין פולקסווגן TSI EVO
(פורד)

מסיבה זו מתפרסמת השבוע הודעה מפתיעה של פולקסווגן, יצרנית אשר משקיעה את מיטב מאמציה בפיתוח רכבים חשמליים - אבל ההודעה אינה מתייחסת לרכב חשמלי חדש, אלא דווקא למנוע בנזין חדש שפולקסווגן מכנה TSI EVO. המנוע, כנהוג בפולקסווגן זה שנים, הוא עוד פיתוח של מנוע בנזין קיים, הפעם יחידת הכוח בנפח 1.5 ליטרים שמותקנת בלא מעט דגמים של קונצרן פולקסווגן. כצפוי, פולקסווגן מצהירה שמדובר במנוע יותר נקי, יותר יעיל - אבל חשוב מכך, שגרסאות נוספות של מנועי הבנזין של פולקסווגן יותקנו עד סוף השנה במספר דגמים של הקונצרן.
בינתיים, בצידו השני של האוקיאנוס יצרנית רכב נוספת שמשקיעה מאמצים בייצור רכב חשמלי מכריזה על מה שהוא ההיפך הגמור מרכב חשמלי. כך, פורד ארה"ב הודיעה השבוע על פתיחת ספרי ההזמנות לפורד ראפטור R. פורד ראפטור הוא טנדר הביצועים הקיצוני של פורד, אך הראפטור ה"רגיל" מסתפק במנוע בעל שש בוכנות בעוד שהראפטור R הוא הראשון שפורד מציידת במנוע אימתני בעל שמונה בוכנות בנפח 5.2 ליטרים שמפיק 700 כוחות סוס.

2 צפייה בגלריה
טנדר פורד ראפטור R
טנדר פורד ראפטור R
טנדר פורד ראפטור R
(פורד)

במקרה של פורד, היצרנית מודעת היטב לעובדה שבארה"ב קיים שוק נרחב לטנדרים - וכמה שיותר חזק יותר טוב. בתגובה דודג', המתחרה של פורד, שהצהירה בעצמה על מעבר עתידי לחשמל, שחררה סרטון קצר בו טנדר הביצועים של דודג' - הראם TRX, שמצויד גם הוא במנוע בנזין אדיר מימדים מבצע פעלולים במדבר - בתוספת כיתוב קצר שמציין שלראם יש יותר כוחות סוס.