סגור
רכב יונדאי איוניק 5 ה חשמלית
יונדאי איוניק 5 חשמלית. מועדת לפורענות? (צילום: עמית שעל)

בעלי איוניק 5 חשמליות מתלוננים: גל גניבות בשבועות האחרונים

לאחרונה הודיעה איתוראן לבעלי מכוניות יונדאי איוניק 5 החשמליות כי עליהם לשדרג את מערכות המיגון. ככל הנראה, גנבים מצאו דרך לפרוץ במהירות את הרכבים תוך כמה דקות

האם יונדאי איוניק 5 בדרך להפוך למלכת הגניבות של הרכב החשמלי? בחודשים האחרונים ככל הנראה מצאו גנבים דרך לפרוץ בקלות למכוניות יונדאי איוניק 5 בתהליך זריז שאורך פחות מחמש דקות, עד שהם מסתלקים עם המכונית החשמלית.
לאחרונה פנתה חברת איתוראן לבעלי מכוניות יונדאי איוניק 5 החשמליות שממוגנות באמצעות מערכות החברה, והודיעה להם כי עליהם לשדרג את מערכות המיגון של הרכבים. באיתוראן סירבו להגיב לפניית כלכליסט בנושא היקף הגניבות של האיוניק 5, שגרם לחברה לדרוש מלקוחותיה את שידרוג המיגון של הרכבים.
בחברת פוינטר לעומת זאת, מציינים כי החברה לא נדרשה להתמודד עם גניבות של מכוניות יונדאי איוניק 5. יש להדגיש: גניבות של מכוניות חשמליות עדיין נחשבות נדירות למדי בישראל, אבל לפי דיווחים של בעלי יונדאי איוניק 5, כולל כאלה שמכוניותיהם נגנבו, מדובר בתופעה, כאשר מספר בלתי מבוטל של גניבות התרחש באזור פתח תקווה וכפר סבא.
גניבות של כל רכב נובעות בעיקר מביקוש לחלקי חילוף. ככל שהרכב נפוץ יותר כך הוא יהיה יותר מועד לגניבה, אך האיוניק 5 אינה החשמלית הנפוצה ביותר בישראל. רכבים של חברות BYD, טסלה וגם ג'ילי, נמסרו יותר ממנה. ואולם, את המכוניות של טסלה ניתן לתקן באופן כמעט גורף רק במוסכי החברה שלא ישתמשו בחלקים גנובים, BYD לא הופצה בישראל אפילו שנה – ואילו האיוניק 5 נחשבת ותיקה יותר.
בנוסף גורמים אשר מקורבים בתחום מסרו לכלכליסט כי: "איוניק 5 היא אחת מקומץ של מכוניות שיש להן שימוש מעבר לערך חלפיהן. גנבי הרכב מצאו דרך להשתמש בסוללות הרכב כך שאלה ישמשו כמקור אנרגיה לתאורה או השקייה".