סגור

ההשקעה של ג'ורג' חורש נושאת רווח: אינצ'קייפ הבריטית מדווחת על צפי לעלייה בהכנסות

חברת סחר הרכב בין הגדולות בעולם פרסמה תחזית רווח ל-2022 שצפויה לעמוד על 290 מיליון פאונד, לעומת 216 מיליון פאונד ביוני האחרון. הסיבה לעלייה לפי אינצ'קייפ אינה מפתיעה: מספר המכוניות הפנויות למכירה אומנם יורד, אבל מחירי המכירה עולים

חברת סחר הרכב הבריטית אינצ'קייפ מעלה היום את תחזית הרווח לשנת 2022.
לפי פרסומי אינצ'קייפ, תחזית הרווח של היצרנית לשנת 2021 צפויה להיות 290 מיליון פאונד. זאת לעומת רווח של 216 מיליון פאונד לפי פרסומי צפי הרווחים של החברה ביוני האחרון.


הסיבה לעלייה ברווחים לפי אינצ'קייפ אינה מפתיעה: מספר המכוניות הפנויות למכירה אומנם יורד, אבל מחירי המכירה עולים., בשל משבר החלפים ומשבר שרשרת האספקה העולמי.
רווח של עשרות מיליוני פאונדים
אינצ'קייפ הסוחרת ברכבים חדשים ומשומשים היא אחת מחברות הסחר הגדולות בעולם בתחום הרכב - אך רוב הישראלים לא זכו לשמוע עליה מכיוון שהחברה אינה פעילה בישראל.
אבל אחד מבעלי המניות הגדולים של אינצ'קייפ הוא ג'ורג' חורש, בעל השליטה ביוניון מוטורס יבואנית טויוטה, אשר מחזיק נכון להיום לפי פרסומים בבריטניה ב-3.92% ממניות ענקית הסחר.

1 צפייה בגלריה
ג'ורג' חורש
ג'ורג' חורש
ג'ורג' חורש
(צילום: אוראל כהן)

יש להדגיש כי לפי דיווחים בתקשורת הבריטית מספטמבר האחרון, דיווחים שלא זכו לאזכורים בישראל, חורש מכר בספטמבר האחרון שמונה מיליון מניות של אינצ'קייפ תמורת סכום אשר הוערך על ידי התקשורת בבריטניה בכ-72 מיליון פאונד. עם זאת, חורש עדיין נחשב לאחד מבעלי המניות הגדולים של אינצ'קייפ.
יש לציין כי אינצ'קייפ הודיעה לפני כשלושה חודשים על השקת שותפות שיווק אסטרטגית עם ג'ילי הסינית. בשבוע הבא צפוי להתחיל שיווק מכוניות ג'ילי בישראל באמצעות סוכנות יבוא אשר נמצאת בבעלותו של חורש.