סגור
  יצרנית האוטובוסים קינג לונג
יצרנית האוטובוסים קינג לונג (צילום: יצרן)

בלעדי
עשר שנים אחרי שקיבלה את הזיכיון - כלמוביל מפסיקה לשווק מותג אוטובוסים סיני

יבואנית הרכב החליטה לוותר על ההתקשרות עם היצרנית קינג לונג, לאחר שהמותג לא הצליח לחדור לשוק הרכב הישראלי, בניגוד לאוטובוסים מתוצרת יצרנים סינים אחרים. כלמוביל: "בשלב זה נתמקד בייצוג ושיווק האוטובוסים של מרצדס"

כלמוביל, יבואנית מיצובישי, מרצדס ויונדאי יוצאת מעסקי האוטובוסים הסינים, כך נודע ל"כלכליסט". יבואנית הרכב הגדולה בישראל הפסיקה את התקשרותה עם יצרנית האוטובוסים הסינית קינג לונג ולא תשווק עוד אוטובוסים מתוצרתה.
כלמוביל הודיעה בשנת 2014 כי קיבלה את זיכיון קינג לונג בישראל. לפי פרסומי כלמוביל, קינג לונג נחשבת לאחת מ 10 יצרניות הרכב המובילות בסין. היצרנית מייצאת את רכבי ההיסעים שלה ל- 144 מדינות ונחשבת ליצואנית האוטובוסים הגדולה בסין.
לפני כלמוביל, הזיכיון היה במשך ארבע שנים בידי חברת מאיר, יבואנית וולוו. כלמוביל שיווקה בישראל מספר דגמים, החל במידיבוסים המיועדים לכמה עשרות נוסעים וכלה באוטובוסים לתיירים. לפי דוחות איגוד יבואני הרכב, האוטובוסים של קינג לונג בקושי הצליחו לחדור לשוק הרכב הישראלי, זאת בניגוד לאוטובוסים מתוצרת יצרנים סינים אחרים.
לפי דוחות איגוד יבואני הרכב בשנת 2015 נמכרו בישראל רק שני אוטובוסים מתוצרת קינג לונג. לשם השוואה, באותה שנה נמכרו בישראל 240 אוטובוסים מתוצרת יוטונג ו- 282 אוטובוסים מתוצרת גולדן דראגון. בשנת 2016 נמכרו בישראל 20 אוטובוסים של קינג לונג לעומת 658 של יוטונג ו 329 אוטובוסים של גולדן דרגון. ב- 2017 נמכרו בישראל 25 אוטובוסים של קינג לונג לעומת 435 אוטובוסים של יוטונג ו- 222 אוטובוסים של גולדן דרגון. הפערים בין מותגי האוטובוסים הסינים הלכו וגדלו- כשבשנת 2022 נמכר בישראל רק אוטובוס אחד של קינג לונג, לעומת 459 של גולדן דרגון ו- 34 של יוטונג.
מכלמוביל נמסר: "לאחר בחינה והערכות לקראת השנים הבאות החליטו החברות במשותף להפסיק את ההתקשרות ואת שיווק מותג האוטובוסים קינג לונג בישראל. בשלב זה כלמוביל תתמקד בייצוג ושיווק האוטובוסים של מרצדס".