סגור

בלעדי
עיריית ירושלים תקציב 7 מיליון שקל בשנה להסבת צי הרכב שלה לחשמלי

העירייה פנתה ליבואני הרכב לקבלת הצעות להחלפת חלק מ-800 הרכבים שלה מסוגים שונים. חלק מהיבואנים הביעו חשש לגבי יכולת האספקה - וזאת בשל משבר השבבים וההובלה

ירושלים צפויה להיות אחת הערים הראשונות בישראל, שהעירייה שלה תסב חלק ניכר מצי הרכב שמשמש אותה לחשמלי. כך נודע ל"כלכליסט".

באחרונה הפיצה עיריית ירושלים בקרב יבואני הרכב מסמכים המתייחסים להחלפת חלק מהרכבים שלה לדגמים המונעים בחשמל. במסמכים מוזכר מנעד רחב מאוד של כלי רכב שצםויים להיות מוחלפים, והרשימה כוללת רכבים משפחתיים, רכבי שטח, מכוניות סטיישן, אופנועים וגם משאיות.
היקף הצי של עיריית ירושלים - לא כולל רכב שיתופי - מונה 800 רכבים מסוגים שונים, והתקציב שיוקדש למטרה זו, כך נודע ל"כלכליסט", הוא 7 מיליון שקלים בשנה. מספר כלי הרכב שעיריית ירושלים תחליף ברכבים חשמליים ייקבע בחודשים הקרובים בהתאם לצרכיה.
1 צפייה בגלריה
טעינת רכב חשמלי
טעינת רכב חשמלי
טעינת רכב חשמלי
(צילום: גטי)

עם זאת חלק מהדגמים החשמליים שהעירייה מעוניינת לרכוש עדיין אינם זמינים לציבור. רכבי שטח למשל - המשמשים אותה בימים מושלגים - עדיין אינם משווקים בישראל במפרט הכולל הנעה חשמלית. לכן רכבים אלה ייכללו, ככל הנראה, בהצטיידות העתידית של העירייה. תהליך ההצטיידות של עיריית ירושלים ברכבים חשמליים צפוי להתחיל השנה, אף שיבואני הרכב הביעו חשש כי לא יוכלו לספק את הדגמים במועד הדרוש בגלל משבר השבבים העולמי ומשבר ההובלה.
עיריית תל אביב הקדימה את ירושלים בהפעלת רכבים המונעים בחשמל, אולם מדובר במיזם אוטותל שלה לרכב שיתופי, ולא ברכבים של העירייה עצמה. מעיריית ירושלים אישרו את הדברים.