סגור
תחנת אוטובוס
תחנת אוטובוס. המשרד רוצה להגדיל התחרות על רכבי ההסעות (צילום: שאול גולן)

משרד התחבורה פועל להרחיב ההיתר לייבא רכבים בתקינה קנדית

בשיטת התקינה הקנדית הרכבים נמדדים במידות בשיטה המטרית, כמו בישראל. המשרד רוצה להרחיב את היבוא כך שיכלול גם אוטובוסים ולהגדיל את התחרות בשוק רכבי ההסעות

משרד התחבורה החל לפעול להרחבת היבוא של רכבים בתקינה קנדית, כך שיכלול גם אוטובוסים - כך עולה ממסמכים שהפיץ משרד התחבורה. כיום מותר לייבא לישראל רכבים אשר עומדים בכללי התקינה (כלומר מכלול החוקים והתקנות) של אירופה, ארצות הברית וקנדה.
הסיבה לבחירה בקנדה אינה מקרית: בשוק הרכב הישראלי הרכבים מצוידים במחוונים שמודדים יחידות בשיטה המטרית, כלומר מודדים מהירות בקילומטרים וקיבולת דלק בליטרים - וזאת בניגוד לשיטה האמריקאית שמודדת במיילים ובגאלונים.
השיטה הקנדית נחשבת לשיטת ביניים, כלומר בקנדה משווקים רכבים שהם לעתים מדגמים אמריקאים, אבל המידות שלהן הן מטריות, כי בקנדה נהוגה שיטת מדידה אירופית.
לפי עיקרי מסמכי משרד התחבורה, המשרד פועל להוסיף לתקינה הקנדית גם רכבים מסוג 2M- שהם לפי הגדרת משרד התחבורה רכבים להסעת נוסעים שמכילים מעל 8 נוסעים ומשקלם הוא עד 5 טונות, כלומר בעיקר רכבי הסעות.
מהלך כזה עשוי לתרום לתחרות בשוק רכבי ההסעות באמצעת הוספת שוק חדש שממנו יהיה ניתן לייבא רכבים לישראל.