סגור

ג'נרל מוטורס תשקיע שבעה מיליארד דולר במפעלי רכב חשמלי

חלק ניכר מההשקעה ייועד להסבה של מפעלים לייצור רכב חשמלי והקמה של אתרי ייצור חדשים, כאשר מטרתה המוצהרת של GM היא לייצר "קיבולת ייצור של מיליון רכבים חשמליים" עד 2025

ג'נרל מוטורס האמריקאית תשקיע שבעה מיליארד דולר בארבעה אתרי ייצור, כך מדווחת היצרנית האמריקאית. חלק ניכר מההשקעה ייועד להסבה של מפעלים לייצור רכב חשמלי והקמה של אתרי ייצור חדשים. שלא במפתיע, חלק ניכר מהתקציב ייועד להקמה של מפעלי טנדרים כאשר מטרתה המוצהרת של GM היא לייצר את מה שהיא מגדירה כ"קיבולת ייצור של מיליון רכבים חשמליים" עד שנת 2025.
בפועל, בדומה ליצרני רכב רבים גם GM מתמודדת עם סוגיה בעייתית: עובדים בפסי ייצור שאינם מוכשרים ומיומנים לבניית רכב חשמלי – יפוטרו. לג'נרל מוטורס, בדומה לפורד ולרוב יצרני הרכב האמריקאים יש היסטוריה של עבודה סימביוטית מול ארגוני פועלי ייצור הרכב של ארה"ב (פרט לטסלה שאינה מאפשרת לארגון לפעול בשטחה). לכן GM תידרש להקציב חלק מסכום עתק זה להכשרה מחדש של פועלים ויתכן שגם לפיצוי של עובדים אשר יפלטו מן המערכת. מסיבה זו מדגישה GM שהמהלך שהיא יוזמת גם ייצר 4,000 משרות חדשות – וגם ישמר 1,000 משרות קיימות.
1 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בחנוכת פס הייצור של טנדר האמר החשמלי בדטרויט ג'נרל מוטורס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בחנוכת פס הייצור של טנדר האמר החשמלי בדטרויט ג'נרל מוטורס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בחנוכת פס הייצור של טנדר האמר החשמלי בדטרויט ג'נרל מוטורס
(Photo by Jeffrey Sauger for General Motors)

ההשקעה של ג'נרל מוטורס ממוקדת כאמור בארבעה אתרי ייצור באזור מישיגן: אוריון, בו ייוצרו הטנדרים החשמליים של ג'נרל מוטורס (האמר וסילבראדו EV) בהשקעה של ארבעה מיליארד דולר – שם יווצרו כ-2,300 משרות חדשות וישמרו אלף משרות קיימות, מפעל לאנסינג בו יושקעו 2.6 מיליארד דולר להקמה של מפעל סוללות (בו יווצרו 1,700 משרות) ושני מפעלים נוספים: לאנסינג דלתא, בו יימשך ייצור הדור הבא של שברולט טראוורס וביואיק אנקלייב (שאינם חשמליים) ומפעל לאנסינג גראנד ריבר, בו מיוצרת שברולט קאמארו, שישודרג בעלות שטרם נחשפה על ידי ג'נרל מוטורס.