סגור
מפעל של חברת פורד במדינת אוהיו ארה"ב
מפעל של פורד בארה"ב (צילום: בלומברג)

פורד מאשרת: תפטר 3,000 עובדים, רובם בארה"ב

יצרנית הרכב האמריקאית מבצעת מהלך התייעלות נוסף, שיכלול עובדי מטה והנהלה, לצד עובדים שמעניקים לה שירותים קבלניים

פורד יוצאת למהלך פיטורים: יצרנית הרכב האמריקאית מאשרת היום כי היא צפויה לפטר כ-3,000 עובדים, מהלך התייעלות נוסף בשרשרת הצעדים שביצעה החברה בשנים האחרות במטרה לצמצם עלויות.
החברה ציינה כי סבב הפיטורים הנוכחי יכלול עובדי מטה והנהלה, לצד עובדים שמעניקים לה שירותים קבלניים. החברה הודיעה היום לעובדים במייל פנימי על הצעדים הקרובים, וציינה כי היא תחל להודיע עוד השבוע על הפיטורים לעובדים הרלבנטיים על סיום ההעסקה. הודעת המייל הגיע לידי וול סטריט ג'ורנל.
לפי הודעת החברה, המשרות שיקוצצו הן בעיקר בארה"ב, בקנדה ובהודו. הרוב הגדול, כ-2,000 מהעובדים המפוטרים, הם שכירים של פורד מהמרכז הגדול שלה בעיר Dearborn שבמישיגן. יתר 1,000 המשרות שיקוצצו הן של מעניקי שירותים קבלניים לפי חוזה, במתחמים שונים של פורד במדינות האמורות.
הפיטורים הנוכחיים לא ממש מפתיעים. ביולי דיווח וול סטריט ג'ורנל (ואתרי חדשות נוספים בארה"ב) כי החברה צפויה להודיע בשבועות הקרובים על פיטורי עובדים, כחלק ממהלך רחב יותר של שינוי מבני – שיחזק את המיקוד של פורד במכוניות חשמליות ובסוללות התומכות בהן.
פורד הודיעה היום במקביל וללא קשר למהלך הפיטורים כי בכוונתה לערער על הכרעת בית המשפט באטלנטה, שהטיל עליה את האחריות למותם של וונסיל (Voncile) ומלווין (Melvin) היל בתאונת דרכים באפריל 2014.
השניים נסעו במכונית פורד מדגם F-250 (שיוצרה ב-2002) והמושבעים שדנו בתביעה קבעו שפורד היא האחראית העיקרית לאירוע – בהתאם לעמדת התובעים, בשל הגג החלש מדי של הרכב, שגורם למחיצת הנוסעים בעת תאונה. בית המשפט קבע בדיון ביום שישי האחרון שפורד תשלם פיצוי של 1.7 מיליארד דולר לנתבעים, ילדיהם של בני הזוג היל.