סגור

בקרוב אצלנו? יצרניות הרכב החשמלי מעלות מחירים בארצות הברית

משבר אספקת הרכיבים והגדלת עלויות הייצור הם הסיבות להתייקרויות, שלפי הדיווחים בארצות הברית, הגיעו מתחילת השנה לשיעור של 9%. לפי JD POWER, חברת מחקר צרכני אמריקאית, נרשמה בחודש מאי עלייה של 22% לעומת אשתקד

משבר אספקת הרכיבים למכוניות החשמליות מגיע לתעשיית הרכב האמריקאית. לפי דיווחים בארצות הברית, מספר יצרני רכב, מפורד ועד לוסיד וטסלה, העלו בשבועות האחרונים את מחירי המכוניות החשמליות.
כך למשל ג'נרל מוטורס העלתה את מחירו של ההאמר החשמלי בסכום של 6,250 דולר, כך שמחירו של רכב השטח החשמלי נע כעת בין 85 ל-105 אלף דולר. הסיבה, לפי ג'נרל מוטורס, היא מחסור בחומרי גלם ועלייה בעלויות הייצור. בנוסף לפי אותם דיווחים, בהם צוין כי שיעור ההתייקרות בארצות הברית מתחילת השנה עמד על 9%, חברת טסלה העלתה את מחיר מודל Y בארצות הברית שלוש פעמים - זאת בעוד שבישראל מחירי מודל Y נותרו יציבים עד כה.
לפי מחקר שפרסמה באחרונה JD POWER, חברת מחקר צרכני אמריקאית, מחיריהן של מכוניות חשמליות בארצות הברית עלו במאי השנה בשיעור של 22% בהשוואה לנתוני המחירים של השנה שעברה, כלומר בעוד מחירה הממוצע של מכונית חשמלית בארצות הברית בשנה שעברה היה 44 אלף דולר, מחירה כעת הוא 54 אלף דולר בממוצע. שיעור ההתייקרות של מכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית לא היה כה חד, אך עדיין משמעותי - מכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית התייקרו, לפי JD POWER, בשיעור של 14%.
יש להדגיש כי לא כל יצרני הרכב העלו את מחירי הדגמים. לאחרונה צוטט מנכ"ל ריוויאן שציין כי המחיר אינו משנה, הציבור עדיין יתנפל, אבל יש יצרני רכב שדווקא בחרו להוזיל את המוצר, כמו במקרה של שברולט בולט החשמלית, שמחירה כעת הוא 27 אלף דולר - אחרי שהיצרנית הוזילה את המחיר הרשמי ב-6,000 דולר החודש. אבל הבולט רחוקה מאוד מלהיות הטרנד הנחשק של ריוויאן או טסלה הביצועיסטית: זו מכונית שסובלת ממוניטין בעייתי בגלל שורה של מחדלים מתוקשרים במיוחד אשר כללו עלייה של מכוניות באש. ומעבר לכך, בולט היא גם מכונית שקיימת מעל חמש שנים, כלומר עלויות המחקר והפיתוח שלה שולמו מזמן על ידי היצרנית, מה שלא ניתן לומר לגבי רוב דגמי הרכב החשמלי החדישים יותר.