סגור

מחשש להתלקחות הרכב: ריקול נוסף לשברולט בולט בישראל

הריקול יחול על מכוניות שיוצרו החל מנובמבר 2020 ועד סוף שנת 2021. בשנה שעברה הודיע משרד התחבורה על ריקול ראשון של דגם זה

משרד התחבורה הודיע על ריקול שני למכוניות חשמליות מדגם שברולט בולט, זאת לאחר שבשנה שעברה הודיע המשרד על ריקול ראשון לרכבים מסוג זה. הסיבה לכך היא חשש להתלקחות הרכב עם תום תהליך הטעינה.


לפי הודעת משרד התחבורה, בעליהן של מכוניות שברולט בולט חשמליות אשר יוצרו החל מנובמבר 2020 ועד סוף שנת 2021 נדרשים להגיע למוסכי יבואנית שברולט, זאת מכיוון ש"תתכן שריפה כתוצאה ממתח גבוה כאשר המצבר טעון באופן מלא, או בקירוב למלוא הקיבולת".
1 צפייה בגלריה
רכב שברולט בולט חשמלית
רכב שברולט בולט חשמלית
שברולט בולט חשמלית
(צילום: תומר הדר)
הודעת משרד התחבורה בשנה שעברה נגעה למכוניות שיוצרו בשנים 2019-2017, אולם כעת משרד התחבורה מרחיב את הריקול כך שיכלול גם את המכוניות החדישות. יש לציין כי מכוניות שברולט בולט לא יובאו לישראל על ידי UMI, יבואנית שברולט הישירה, אלא רק ביבוא עקיף (כלומר יבוא מקביל) או ביבוא זעיר (כלומר יבוא אישי), כך שמספר המכוניות מדגם זה שנוסעות בכבישי ישראל ידוע רק למשרד התחבורה.
נזכיר כי הריקול הראשון של היצרנית פגע קשות במכירות הרכב בארה"ב ולמעשה הביא לפגיעה קשה בג'נרל מוטורס, שגרמה ליצרנית הפסדים כבדים. למעשה, לפי פרסומים בארה"ב שברולט ביצעה "הפסקה שקטה" של ייצור הבולט, כלומר פשוט השביתה את מתקני הייצור ואינה מייצרת את הרכב כיום.
עוד יצויין כי הריקול הראשון של הרכב לא פתר לכאורה את בעיית ההתלקחות, מה שגרם לשברולט להכריז על ריקול נוסף.