סגור

נחשף בכלכליסט
חשמלית נוספת מגיעה לישראל: SKYWELL הסינית

קבוצת כדורי החלה בשיווק בישראל של דגם 5 ET החשמלי של SKYWELL; המחיר - החל מ-175 אלף שקל

קבוצת כדורי החלה בשיווק מכוניות SKYWELL הסינית בישראל. כפי שנחשף ב"כלכליסט", הדגם הראשון של SKYWELL שמגיע לישראל הוא רכב הכביש-שטח של היצרנית, 5 ET החשמלי. קבוצת כדורי מחזיקה בנוסף בזיכיון השיווק של צ'רי הסינית, אך נכון להיום מכוניות אלה אינן מיובאות לישראל.
לפי נתוני SKYWELL, ה-5 ET מצוידת במנוע המפיק 204 כוחות סוס ו-32.6 קג"מ. אורכה של 5 ET הוא 470 ס"מ, גובהה 170 ס"מ, ואורך בסיס הגלגלים הוא 280 ס"מ.
לפי נתוני SKYWELL, טווח הנסיעה הרשמי של 5 ET הוא 460 ק"מ, ומשך הטעינה בעמדת טעינה מהירה, מ-30% סוללה ל-80% סוללה, הוא חצי שעה. משך הטעינה מעמדת AC ביתית הוא 11 שעות.
יש להדגיש כי SKYWELL מחזיקה בתקינה אירופית, כלומר היקף היבוא אינו מוגבל ל-300 מכוניות בשנה.

1 צפייה בגלריה
מכונית חשמלית של SKYWELL דגם ET 5
מכונית חשמלית של SKYWELL דגם ET 5
דגם ET 5 של SKYWELL

מפרט האבזור של 5 ET כולל מסך בקוטר 12.8 אינץ', ארבעה שקעי USB, מטען אלחוטי, מושב נהג חשמלי ופתיחת תא מטען חשמלית. 5 ET מצוידת בשש כריות אוויר ובמערכות בטיחות אקטיביות, אך יש להדגיש כי הדגם טרם נבחן על ידי ארגוני בטיחות מערביים.
SKYWELL עצמה מתחייבת כי 5 ET דורשת טיפול מדי ארבע שנים או 120 אלף ק"מ, ובדיקה מדי שנתיים או 60 אלף ק"מ. הטיפול ברכב יבוצע בשלב ראשון במרכז השירות של קבוצת כדורי בראשון לציון, ויורחב בשנה הבאה לשלושה מוסכים נוספים. בשנה הבאה צפויה הקבוצה להקים סוכנות ראשית ברחוב המסגר בתל אביב.
מחירה של 5 ET מתחיל ב-175 אלף שקל עבור גרסת הבסיס, ומגיע עד 190 אלף שקל עבור רמת הגימור הבכירה (הכוללת בין היתר ריפודים משודרגים). הרכבים הראשונים יימסרו ללקוחות בינואר.
משפחת כדורי ותיקה מאוד בענף הרכב הישראלי, אך לרוב מתרחקת מפרסומים בתקשורת. המשפחה מחזיקה בין היתר ב"מאגר" שעוסק בפירוק רכב ושיווק של חלקי חילוף וגם ברשת מוסכים.