סגור
רכב האמר חשמלי ג'נרל מוטורס GMC
רכב האמר חשמלי של ג'נרל מוטורס. לא בדיוק ירוק למרות החישמול

הרכב החשמלי הנפוץ ביותר ביבוא אישי: צעצוע לעשירים ששוקל 4 טונה ומחירו כמעט מיליון שקל

מנתוני משרד התחבורה הנוגעים ליבואנים זעירים ב-2024, עולה כי השנה הוגשו יותר מ-60 בקשות ליבוא של רכב השטח העצום האמר של GMC. טווח המחירים שלו נע בין 600 אלף שקל ל-1.1 מיליון שקל, לפי רמות הגימור והאיבזור

מהו הרכב החשמלי הנפוץ ביותר ביבוא אישי ("יבוא זעיר") בישראל? ההיגיון קובע כי אולי יהיה מדובר בטסלה ספורטיבית, או במרצדס חשמלית יוקרתית, אך בפועל הרכב החשמלי הנפוץ ביותר בישראל ביבוא אישי הוא רכב שטח שמשקלו הוא מעל ארבע טונות, הלוא הוא ההאמר, כך עולה מנתונים של משרד התחבורה העוסקים בבקשות ליבוא אישי של מכוניות לישראל שהוגשו השנה.
כיום ניתן לרכוש בישראל רכב בשלושה אופנים: דרך יבואן ישיר, כלומר לרכוש את המכונית מיבואן רכב שרוכש אותה מן היצרן, יבוא עקיף, כלומר יבוא של רכב דרך סוכן ישראלי שרוכש את המכונית מ"דילר" בחו"ל – ויבוא זעיר, כלומר יבוא של רכב שהיבואן מייבא במספרים מצומצמים ללקוחותיו. היבוא הזעיר, שעד לפני כמה שנים היה ידוע כ"יבוא אישי", מבוצע על ידי סוכן בהיקף של עד 20 מכוניות בשנה. עיקר היבוא הזעיר בישראל ממוקד בשוק רכבי היוקרה.
כך, על פי נתוני משרד התחבורה, השנה הוגשו בקשות ליבוא של מעל 60 האמרים חשמליים, מה שהופך דווקא את רכב השטח הענק של GMC לדגם החשמלי המבוקש ביותר ביבוא אישי. יצוין כי ההאמר החשמלי אינו מיובא לישראל על ידי UMI יבואנית מותגי ג'נרל מוטורס. מחירו של האמר חשמלי בישראל, על פי הצהרות היבואנים כפי שנמסרו למכס הישראלי נע בין 600 אלף שקל ל-1.1 מיליון שקל, בהתאם למפרט ולרמות הגימור והאבזור.
ההאמר החשמלי יש לציין אומנם אינו מצויד באגזוז אשר פולט זיהום, אבל רחוק מלהיחשב לרכב למי שבורך במצפון ירוק: לפי נתוני GMF אורכו של ההאמר החשמלי הוא 4,999 מילימטרים. רוחבו הוא 2,197 מילימטרים. משקלו הוא כ-4.4 טונה. באופן אירוני, משקלו הנכבד של ההאמר החשמלי מסווג אותו כרכב מסחרי שמשקלו הוא מעל 3.5 טונה, מה שהופך אותו לאחד הרכבים הבודדים שניתן לרכוש בישראל אשר מצוידים בהנעה כפולה ובמנוע חשמלי - וזוכים להכרה במס.