סגור
קיה טלורייד
קיה טלורייד (צילום: גטי אימג'ס)

ריקול גדול לקיה בארה"ב: 430 אלף רכבי טלורייד בסכנת הידרדרות במצב חניה

מדובר בכל כלי הרכב מסוג זה שיוצרו בשנים 2023-2020, ומספר דגמים משנת 2024; החשש הוא שאחד מחלקי מערכת ההיגוי המרכזיים לא הותקן כהלכה במכוניות הנחשבות לפופולאריות מאוד בארה"ב

חברת קיה תבצע ריקול ל-427,407 ג'יפים מסוג טלורייד כיוון שהם עלולים להידרדר בזמן שהם במצב חניה.
כל כלי הרכב מסוג זה שיוצרו בשנים 2023-2020, ומספר דגמים משנת 2024, כלולים בריקול, כך על פי דיווח שפורסם השבוע של מנהל הבטיחות בדרכים האמריקני (NHTSA).
מאז יציאתו לשוק ב-2019 נחשב דגם הטלורייד ללהיט בארה"ב בזכות עיצוב הפנים המרווח שלו. הביקוש לטלורייד היה כה גבוה במשך כמה שנים, עד שקיה לא עמדה בקצב הייצור הדרוש כדי לספקו.
על פי הדו"ח של ה-NHTSA, קיים חשש שאחד מחלקי מערכת ההיגוי המרכזיים לא הותקן כהלכה בכלי הרכב שכלולים בריקול. הפגם עלול לגרום נזק במשך הזמן באופן שמביא לתזוזה לא רצויה של הרכב בזמן שהוא חונה, אם בלם החניה אינו מופעל. על פי הדו"ח, כלי הרכב המושפעים עשויים להשמיע צליל חיכוך כאשר הנזק נגרם.
לכל בעלי הטלורייד נמסר שעליהם להביא את רכבם לנקודת שירות של קיה כדי לעדכן את תוכנת החניה המותקנת בהם, ושקיה תפצה אותם על התיקון.
בשבוע שעבר פורסם כי ה-NHTSA פרסם ריקול ל-147 אלף מכוניות של יונדאי-קיה בשל תקלה ביחידת בקרת הטעינה הרכבים החשמליים מתוצרתה.