למען סוחרי הרכב: משרד התחבורה מגדיל את היקף הזכאים לביצוע העברות בעלות
כיום רק גופים שמבצעים מעל 1,500 העברות בעלות בשנה יכולים לעשות זאת בעצמם; עתה מפרסם משרד התחבורה תיקון לפיו גם מי שמבצעים 500 העברות ומעלה בשנה יוכלו לבצע את ההליך; הסיבה העיקרית היא ככל הנראה הזינוק במספר המכוניות הבלתי מכורות
משרד התחבורה נערך להגדלת מעגל סוחרי הרכב שיוכלו לבצע בעצמם העברות בעלות למכוניות, כך עולה מתיקון לתקנות התעבורה שמפרסם המשרד.
לפי החוק, מאז שנת 2016 גופים שמחזיקים ברישיון סחר ושמבצעים מעל 1,500 העברות בעלות בשנה יכולים לבצע בעצמם את שינוי רישום הבעלות בכלי רכב השייכים להם, שאותם הם מוכרים. או בפשטות: חברות ליסינג שיש להן צי רכב גדול מאוד יכולות להיות אחראיות בעצמן על כל מה שקשור בהעברות הבעלות. נציגיהן לא צריכים לסור אל סניפי הדואר או אל משרד הרישוי כדי לבצע העברת בעלות אלא הם מבצעים את העברות הבעלות באמצעות תוכנה ייעודית.
לפי נתוני משרד התחבורה, כיום פועלים בישראל 25 גופים שיש להם פעילות סחר ברכב משומש בכזה היקף, מה שמאפשר להם לבצע את העברות הבעלות. כעת, כך לפי משרד התחבורה, גם מי שמבצעים 500 העברות בעלות בשנה ומעלה יוכלו לבצע את ההליך. בפועל, המשמעות היא שגופי סחר חדשים יצטרפו למעגל ויוכלו לבצע העברת בעלות בעצמם. לפי הערכות משרד התחבורה, מדובר בתוספת של עוד כ-100 גופי סחר ברכב.
הסיבה העיקרית להיתר החדש של משרד התחבורה היא ככל הנראה הזינוק במספר המכוניות הבלתי מכורות שנמצא כיום בידי גופי הסחר - והזינוק שצפוי להתרחש בחודשים הקרובים. גורמים אלה הפכו את אחזקתו של מלאי מכוניות חדשות ובלתי מכורות מנחלתם של גופי סחר בודדים לאינספור מגרשי מכוניות משומשות המפוזרים ברחבי הארץ. בנוסף, כיום יבואני הרכב מתמודדים עם מלאים משמעותיים של רכבים שבחודשים ספטמבר ואוקטובר יירשמו או על שם היבואן או עם שם גופי סחר וחברות ליסינג, מה שיגדיל את היקף הגופים שיצטרכו לעסוק בהעברות הבעלות.






























