סגור
יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5 (צילום: יצרן)

דיווח: יונדאי וקיה נערכות לריקול של מאות אלפי מכוניות חשמליות

לפי הדיווחים בתקשורת הקוריאנית, הריקול שנוגע ליחידת בקרת הטעינה צפוי לכלול 170 אלף מכוניות בקוריאה הדרומית - ועוד כחצי מיליון בשאר העולם

יונדאי-קיה תבצע ריקול גדול לדגמים חשמליים המבוססים על פלטפורמת E-GMP של היצרנית, כך מדווחים אמצעי תקשורת בקוריאה. פלטפורמה זו נחשבת כיום לפלטפורמה העיקרית של יונדאי-קיה מבחינת ייצור רכב חשמלי, כלומר על פלטפורמה זו מבוססים רוב דגמי הקונצרן החשמליים.
הריקול, שצפוי לכלול מספר דגמים שמבוססים על הפלטפורמה כגון קיה 6EV, יונדאי איוניק 5 וג'נסיס 60 GV כולל 170 אלף מכוניות בקוריאה לבדה. לפי הערכות המתפרסמות בתקשורת הקוריאנית, מספר המכוניות שיידרשו לריקול מחוץ לקוריאה צפוי להגיע לכחצי מיליון.
לפי הפרסומים, הריקול נוגע ליחידת ה-ICCU – יחידת בקרת הטעינה. לפי לשון הפרסומים בקוריאה, במקרה תקלה ב-ICCU לא ניתן לטעון את הסוללה במלואה או שלסירוגין הרכב לא מניע. על פי הדיווחים, יונדאי-קיה כבר ביצעה בקוריאה תיקונים התנדבותיים לדגמים הרלבנטיים (כלומר החליפה את היחידה כאשר בעלי רכבים התלוננו) אך לא הכריזה עד כה על ריקול. במסגרת הריקול תבצע יונדאי-קיה עדכון תוכנה ברכבים ותחליף את יחידת ה-ICCU.