סגור
רכב טסלה 3
רכב טסלה 3

דיווח: טסלה חותכת את המחירים בארצות הברית בעד 6%

על פי דיווחים במספר כלי תקשורת בארה"ב, מודל S ומודל X, היקרים יותר של טסלה, יימכרו בהוזלה של 5,000 דולר, ודגמי טסלה 3 וטסלה Y, הבסיסיים יותר, יימכרו בהוזלות של 1,000 ו-2,000 דולר. המטרה: להגביר ביקושים ולהיערך להפחתת זיכוי המס בגובה 7,500 דולר שניתן בארה"ב על רכישת הדגמים הזולים יותר של החברה

לאחר שטסלה הציגה בישראל מודל Y מוזל, מדווחים כלי התקשורת בארה"ב על החלטת החברה לחתוך שוב את מחירי כלי הרכב שלה במדינה בשיעור שנע בין 2% ל-6%.
על פי הדיווחים, מטרת המהלך היא לנסות להגביר את הביקושים לכלי הרכב של היצרנית על רקע התגברות התחרות מצד יצרניות אחרות ולהתמודד עם ההפחתה הצפויה בגובה זיכוי המס שניתן לאמריקאים שרכשו את הדגמים הזולים יותר של החברה (גובה זיכוי המס יופחת מ-7,500 דולר ל-3,750 דולר).
במסגרת סבב ההוזלות הנוכחי טסלה חתכה את מחירי מודל S ומודל X היקרים שלה ב-5,000 דולר כל אחד ל-84,990 דולר ו-94,990 דולר בהתאמה. במקביל הוזילה החברה את רכבי הסדאן 3 ודגם Y ב-1,000 ו-2,000 דולר למחירי בסיס של 41,990 דולר ו-49,990 דולר בהתאמה.
הורדת המחירים מתבצעת לאחר שטסלה כבר הורידה את המחירים של סדאן מודל S שלה ואת המחירים של טסלה X מדגם SUV בחודש שעבר. החברה גם הורידה את המחירים של שני כלי הרכב הנמכרים ביותר שלה בינואר, ובעקבות זאת סיפקה מספר שיא של כלי רכב בשלושת החודשים הראשונים של השנה.
לאחר ההוזלות בינואר אמר המנכ"ל אלון מאסק כי "התאמות המחיר" הצליחו לעורר עניין ממשי אצל הקונים. לדבריו, טסלה גילתה ש"אפילו לשינויים קטנים במחיר יש השפעה גדולה על הביקושים, גדולה מאוד".
כמה יצרניות רכב מתחרות עוקבות בעניין אחר סבב ההוזלות של טסלה, ובהן פורד שהפחיתה בינואר את עלות מוסטנג מאך-E EV. פורד ציינה כי היא צפויה להפסיד השנה כ-3 מיליארד דולר על פעילות כלי הרכב החשמליים שלה.
לפי שעה, למהלך בארה"ב לא אמורה להיות השפעה על מחירי טסלות שיימכרו בארץ. היצרנית אמורה לדווח על תוצאות הרבעון הראשון שלה ב-19 באפריל.