דיווחים: טויוטה מתקשה לספק שורה של דגמים היברידיים
לפי הדיווחים באירופה, הדבר נובע מגידול משמעותי בביקושים באופן שיצר שיבוש בשרשראות האספקה של היצרנית; במקרה של טויוטה מדובר בצוואר בקבוק במגנטים ובשנאים לדגמים כמו יאריס קרוס
טויוטה העולמית חווה קשיי אספקה של שורת דגמים היברידיים עקב בעיות בשרשרת האספקה, כך מדווחים אמצעי תקשורת באירופה. הקשיים, כך לפי הדיווחים, נובעים מגידול משמעותי בביקוש לדגמים ההיברידיים של טויוטה שבתורם יצרו "גלים" בשרשראות האספקה של היצרנית.
כיום יצרני הרכב הגדולים מסתמכים על שרשראות אספקה אשר פועלות על בסיס אספקה מיידית, כלומר יצרן הרכב מזמין מספקיו את אלפי הרכיבים השונים הנדרשים כדי להרכיב את המוצר המוגמר. היצרנים אינם מחזיקים במחסניהם את החלקים כדי לחסוך בעלויות, והמכוניות מורכבות במסגרת "חלון זמן" קצר שבמסגרתו החלקים מגיעים, עוברים תקופת אחסון קלה אצל היצרן – ועוברים לפס הייצור. מסיבה זו, כאשר בכל זאת מתרחש אירוע משמעותי הפוגע בשרשראות האספקה (לדוגמה רעידת אדמה, צונאמי וכו'), שרשרת האספקה נתקעת עד לאיתור ספק אחר. במקרה של טויוטה, לפי הדיווחים בעולם, קיים כיום "צוואר בקבוק" בייצור של מגנטים למערכות הנעה היברידיות (ספקית החלפים אייסין) ושנאים למערכות היברידיות (דנסו)
במקרה של טויוטה היחלשותן של מכירות מכוניות חשמליות במספר שווקי ליבה (גם בישראל אגב מורגשת היחלשות במכירת חשמליות) גרמה לעלייה כמעט מיידית של מכירות רכבים נקיים של יצרני רכב מהמזרח הרחוק, ובראשם טויוטה הנחשבת לדומיננטית בתחום. לפי הדיווחים באירופה, משך ההמתנה לטויוטה היברידית חדשה, לדוגמה יאריס קרוס, עומד על חודשיים ומעלה.
לפי הצהרת טויוטה, היא "חווה גידול מהות בשנה האחרונה בכל האזורים ועושה כמיטב יכולתה לתגבר ייצור בתגובה". יצוין כי לעת עתה מדובר בתופעה התקפה לגבי לקוחות באירופה. בשוק הרכב הישראלי קיים "מנגנון שיכוך" הנובע מהעובדה שיבואני הרכב מייבאים את המכוניות בכמויות גדולות ומשך השינוע הוא כחודש וחצי עד חודשיים, כלומר כאשר יצרן רכב נקלע לקושי, המכוניות שלו בכל מקרה כבר בדרכן לישראל באלפי יחידות. אך במידה שהשוק המקומי יגיב בעליות ביקוש והיצרן לא יוכל לענות עליו, מדובר בתופעה שתורגש גם בישראל.





























