סגור

בלעדי
חוצה את הקווים: אורן אלעזרא בדרך לתפקיד בכיר בקבוצת קרסו

מנכ"ל אלבר לשעבר, שהינו גם אחיינו של בעל השליטה אלי אלעזרא, מקיים מגעים לכניסה לתפקיד בכיר אצל המתחרה קרסו, יבואנית רנו, ניסאן ואינפיניטי. מעבר ליבואנית רכב מתחרה, למרות הייחוס המשפחתי, נחשב לצעד חריג בענף הרכב הישראלי

אורן אלעזרא, מנכ"ל אלבר לשעבר מקיים מגעים לכניסה לתפקיד בכיר בקבוצת קרסו, יבואנית רנו, ניסאן ואינפיניטי. כך נודע לכלכליסט. לפי הערכות צפוי אלעזרא להיות אחראי על פעילות הליסינג בקבוצה. אורן אלעזרא, אחיינו של איש העסקים אלי אלעזרא נכנס לתפקיד מנכ"ל אלבר בתחילת 2015, תפקיד בו כיהן עד מרץ האחרון.
במונחי ענף הרכב הישראלי, המהלך שביצע אלעזרא נחשב חריג מאוד: בחברות הליסינג הגדולות, כלומר אלדן (משפחת דהאן), אלבר (משפחת אלעזרא) וגם קבוצת שלמה (משפחת שמלצר), בני משפחתו של בעל השליטה נמצאים בדרך כלל בעמדות מפתח בארגון ונשארים להחזיק בעמדות אלה במשך שנים רבות, ואולם אורן אלעזרא צפוי "לחצות את הקווים" ולעבור ליבואנית רכב גדולה למרות הייחוס המשפחתי.
מספר חודשים לאחר עזיבתו של אורן אלעזרא את תפקיד מנכל אלבר נכנס אור אלעזרא, בנו של אלי אלעזרא, לתפקיד יושב ראש אלבר. כיום, לאחר לא מעט שינויים אשר התרחשו בענף הרכב בשנים האחרונות, תחומי פעילותם של יבואני הרכב הגדולים השתנו ובמידה רבה אף משיקים לפעילות חברות הליסינג, מה שהופך את הידע של אלעזרא לשימושי במיוחד עבור קבוצת קרסו.
בתקופת אורן אלעזרא הפכה אלבר לגוף משמעותי הן בסחר ברכב משומש והן בתחומי הליסינג וההשכרה, תחום שקבוצת קרסו הפכה דומיננטית בו עם רכישת חברת הליסינג וההשכרה קל אוטו בשנת 2020 והטמעתה לתוך פעילות החברה.
עם זאת, יש להדגיש כי לצד תחום הליסינג וההשכרה סביר להניח שפעילותו של אלעזרא תהיה משיקה גם לנושא המכירות של מותגי הליבה של הקבוצה אשר סבלו מירידות ניכרות בעת האחרונה. כך, בחמשת חודשי השנה הראשונים נמסרו בישראל 2,359 מכוניות ניסאן - ירידה של 58.5% ביחס לאשתקד (ניסאן נמצאת במקום ה-14 בשוק נכון לחודש מאי 2022), ואילו במקרה של רנו מסרה היצרנית הצרפתית שנמצאת במקום ה-23 בטבלת המסירות 1,081 מסירות לעומת 4,627 מכוניות אשתקד.