סגור
דגם P7 של XPENG
דגם P7 של XPENG (צילום: יצרן)

פרסום ראשון
קרסו רשמה בישראל רכבים ראשונים של XPENG - המחיר רחוק מלהיות עממי

הדגם הראשון של XPENG הסינית שנרשם בארץ הוא ה-p7i החשמלי - גרסה שהמנוע שלה מפיק 272 כוחות סוס והיא מסוגלת לנסוע לטווח של 586 קילומטר. היבואנית הצהירה על מחיר יבוא של 230 אלף שקל לגרסה הבסיסית, אך אף שהמחיר בפועל עשוי להיות שונה, מחיר של יותר מ-200 אלף שקל ירחיק את הרכב מפלחי השוק העממיים

סינית חדשה בישראל: קבוצת קרסו יבואנית רנו וניסאן רשמה בישראל רכבים ראשונים של XPENG הסינית. על פי הרישומים, הדגם הראשון של XPENG שנרשם בארץ הוא ה-p7i החשמלי.
ה-p7 הוא מכונית סדאן המשתרעת לאורך של 4,880 מילימטרים. לשם השוואה, אורכה של טסלה 3 מהדור המחודש ששיווקה החל לאחרונה הוא 4,720 מילימטרים.
על פי רישומי קרסו, המנוע החשמלי של ה-p7 מפיק 272 כוחות סוס. טווח הנסיעה הרשמי של הרכב אינו מצוין ברישומים, אך לפי היצרנית הטווח הרשמי עומד על 586 קילומטרים. בפועל מדובר בגרסת ה-i של ה-p7, כלומר גרסה מתוחת פנים, זאת מכיוון שה-p7 אינה דגם חדש בהיצע של היצרנית, אלא הוצגה במקור ב-2019.
עוד עולה מהרישומים כי היבואנית הצהירה על מחיר יבוא של 230 אלף שקל לגרסה הבסיסית. אף שבפועל המחיר לצרכן עשוי להיות שונה, בהנחה שה-p7 אכן תעלה יותר מ-200 אלף שקל, הרי שמדובר במחיר שמרחיק את המכוניות של XPENG מפלחי השוק העממיים. מחיר כזה יציב את המשפחתית החדשה של XPENG בתחרות ישירה מול טסלה 3 המחודשת וגם צפוי להתייקר בינואר הקרוב עקב עליית מס הקנייה.