סגור

תחזור לראש טבלת המכירות? מאזדה חושפת את אסטרטגיית דגמי העתיד שלה

היצרנית היפנית הודיעה שעד שנת 2025 תציג דגמים חדשים עבור השווקים המערביים שיכללו חמישה דגמים היברידיים, חמישה דגמי פלאג אין הייבריד ושלושה דגמים חשמליים המבוססים על פלטפורמה שמאזדה חשפה לראשונה בפני משקיעים

יצרניות הרכב היפניות מנצלות את השבוע הנוכחי לחשיפת לא מעט אסטרטגיות עתידיות - ובמפתיע הכיוון אינו תמיד חשמלי.


קודם היום היתה זו טויוטה שהודיעה כי לא תמהר לייצר רכב חשמלי, וכעת מגיע תורה של מאזדה, יצרנית קטנה במונחים יפניים, אך מותג רב מכר בישראל לחשוף תכניות.
כיצרנית, מאזדה ידעה תקופת הצלחה חסרת תקדים בישראל במהלך שנות ה-2000 המוקדמות. למעשה, מאזדה נחשבה למובילת שוק הרכב הישראלי במשך מספר שנים, תואר שמאזדה לא השיגה עד אז בשווקים מערביים. אך מאז הועם זוהרה של היצרנית מהירושימה ומותגי רכב קוריאנים השתלטו על השוק.

1 צפייה בגלריה
מאזדה דגמי עתיד
מאזדה דגמי עתיד
הפלטפורמה שחשפה מאזדה
(צילום: יצרן)

כעת כאמור חושפת מאזדה את אסטרטגיית תכנון המוצר העתידית שלה. בניגוד לטויוטה, ניסאן ויצרניות יפניות נוספות, מאזדה היא יצרנית קטנה שהיקף דגמיה מוגבל. מכיוון שכך, קל לה מאוד לבסס את רובם על אותה פלטפורמה (כלומר שלדה). נושא הפלטפורמות חשוב מאוד ליצרני הרכב הגדולים מכיוון שרוב עלויות המחקר והפיתוח יוצאות בסופו של דבר על תכנון הפלטפורמות, שעליהן מבוסס כל הרכב, כלומר מערכות החשמל, ההנעה וגם הבטיחות.
כך, מאזדה מודיעה כי בדומה לטויוטה, גם היא לא ממהרת להסב בשלב זה את כל צי הדגמים שלה לשימוש בחשמל ומודיעה במקום כי עד שנת 2030 כרבע מדגמי החברה יהיו חשמליים.
לפי מאזדה, עד שנת 2025 היא תציג דגמים חדשים עבור השווקים המערביים שיכללו חמישה דגמים היברידיים, חמישה דגמי פלאג אין הייבריד ושלושה דגמים חשמליים המבוססים על פלטפורמה שמאזדה חשפה לראשונה בפני משקיעים.
לצד דגמים אלה, תפתח מאזדה פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי אשר תיקרא SKYACTIV EV SCALABLE ARCHITECTURE . פלטפורמת הנעת הפלאג אין הייבריד של מאזדה תהווה בסיס בפועל גם לדגמים אשר יגיעו לישראל בעתיד.