סגור

צה"ל: "נערכים לפעולה קרקעית משמעותית"; דיווח: "ארה"ב שולחת נושאת מטוסים שנייה"

בסוריה מדווחים כי ישראל תקפה בשדה התעופה בחלב. תושבי צפון הרצועה קיבלו הודעות שבהן נדרשו לעזוב "מיד". צה"ל: חמאס מונע מהם לנוע דרומה. נפילות בג'לג'וליה, באשקלון, ובבת ים, חלקי מיירט נפלו על בית בפ"ת. נתניהו סייר לראשונה בדרום. ראש המל"ל הנגבי על הערכתו שחמאס מרוסן: "טעות, שלי ושל כל הגורמים". ביידן הבטיח למשפחות החטופים האמריקנים: "לא ננטוש אותם"

היום השמיני למלחמה בדרום: הלחימה נמשכת בהמתנה לאולטימטום ישראל לתושבי צפון הרצועה להתפנות, יירוטים באזור הצפון ותקיפות של צה"ל בלבנון. כלכליסט מעביר דיווחים שוטפים
שידור חי מעזה. צילום: רויטרס
00:45 - גורמים אמריקניים: "ארה"ב שולחת נושאת מטוסים שנייה למזרח התיכון"
ארצות הברית שולחת נושאת מטוסים שנייה למזרח הים התיכון. כך דיווחה רשת החדשות האמרקנית ABC תוך שהיא מצוטטת גורמים אמריקניים.
00:04 - ארה"ב: 29 מאזרחינו נרצחו במתקפת הטרור של חמאס, 15 נעדרים
מחלקת המדינה של ארה"ב הודיעה כי 29 אזרחים אמריקנים נרצחו במתקפת הטרור של חמאס. דובר מחלקת המדינה אישר גם כי 15 נוספים מוגדרים נעדרים.
23:50 - דיווחים בסוריה: "תקיפה ישראלית" בשדה התעופה בחלב
רשת "אל-מיאדין" הלבנונית דיווחה כי מסלול הנחיתה בשדה התעופה בחלב שבסוריה הותקף על ידי שני טילים, ככל הנראה במסגרת תקיפה ישראלית.

22:27 - האזעקות בגולן: צה"ל תוקף בירי ארטילרי את מקור השיגורים בסוריה
21:54 - אזעקות בגליל העליון ובגולן
אזעקות הופעלו ביישובים עלמה ואבני איתן בגליל העליון ובגולן. צה"ל מסר כי הפרטים בבדיקה.
21:24 - נפילות בבת ים ובג'לג'וליה, מטחים נוספים לאשקלון
התקבלו דיווחים ראשוניים על כמה זירות נפילה באשקלון. בנוסף, ככל הנראה היו נפילות גם בבת ים ובג'לג'וליה, אך טרם ברור אם מדובר ברקטות או בחלקי יירוט. אזעקות נוספות נשמעו באשקלון.
21:02 - אזעקות בגוש דן, בשפלה ובשרון
אזעקות הופעלו בתל אביב, חולון, בת ים, רמת גן, בני ברק ובשורת יישובים נוספים בגוש דן, בשפלה ובאזור השרון.
20:15 - דובר צה"ל: חמאס מונע מתושבי רצועת עזה להתפנות לחלקה הדרומי
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי עדכן כי חמאס מונע מתושבי רצועת עזה להתפנות לחלקה הדרומי של הרצועה. הוא ציין כי רבים החלו להתפנות בעקבות קריאת דובר צה"ל לעשות כן, ואילו חמאס החל לפעול על מנת להערים קשיים ולמנוע את המעבר של כלי רכב בכבישים ראשיים. הדובר קרא לתושבי רצועת עזה להמשיך לנוע לחלקה הדרומי, וציין כי מחבלי חמאס מעוניינים להשתמש בהם כמגן אנושי.
הגרי הודיע כי עד כה נמסרה הודעה ל-279 משפחות של חללי צה"ל שנפלו במערכה. במקביל, הוא ציין כי 126 משפחות של חטופים קיבלו עדכון מהצבא על כך שקרוביהם מוחזקים בשבי. הגרי עדכן גם כי תחל חזרה מדורגת ללימודים.
20:00 - משפחות החטופים: "חולים רבים זקוקים לטיפול רפואי, הסבל לא אנושי"
במטה משפחות החטופים והנעדרים קיימו הערב (שבת) מסיבת עיתונאים בתל אביב, בדרישה להקמת מסדרון הומניטרי להעברת תרופות, וכן סיוע הומניטרי לחטופים ולנעדרים הזקוקים לטיפול רפואי מציל חיים. היום הועברו לצלב האדום שמות של 150 חטופים ונעדרים שזקוקים לסיוע. בהודעתו של דובר צה"ל נמסר כי הודעות נמסרו ל-126 משפחות חטופים.
7 צפייה בגלריה
נציגי משפחות החטופים מלחמה בעזה חרבות ברזל 14.10
נציגי משפחות החטופים מלחמה בעזה חרבות ברזל 14.10
נציגי משפחות החטופים, הערב
(צילום: שאול גולן)
פרופ' חגי לוין, ראש תחום רפואה ואיש הקשר לצלב האדום, התייחס למצבם הרפואי של הנעזרים הזקוקים לטיפול מיידי: "כל התרופות שאתם רואים כאן על השולחן הן תרופות מצילות חיים שהחטופים זקוקים להן באופן מיידי. לא רק על מנת למנוע את מותם, אלא כדי למנוע סבל לא אנושי".
19:03 - דובר צה"ל: הכוחות נערכים להתקפה משולבת מהאוויר, מהים ומהיבשה
דובר צה"ל עדכן כי הכוחות נערכים להרחבת ההתקפה ולמימוש מנעד רחב של תוכניות אופרטיביות התקפיות, שכוללות בין היתר תקיפה משולבת ומתואמת מהאוויר, מהים ומהיבשה - עם השלמת גיוסם של מאות אלפי אנשי מילואים. לפי ההודעה, זרוע היבשה ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה פועלים להכנת כוחות צה"ל להרחבת הלחימה. עוד נמסר כי גדודי וחיילי צה"ל פרוסים בכל רחבי הארץ וערוכים להעלות את המוכנות לקראת השלבים הבאים של המלחמה - בדגש על פעולת יבשה משמעותית.
18:59 - ראש המל"ל הנגבי על הערכתו שחמאס מרוסן: "טעות, שלי ושל כל הגורמים"
ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) צחי הנגבי אמר בהצהרה לתקשורת כי "מדינת ישראל ספגה מכה קשה מנשוא. אני מכיר את כאב המשפחות גם מקרוב. אני יודע שגם הפעם נעשה את מה שנדרש - לצאת לקרב ולנצח בו". הנגבי התייחס גם להערכתו השגויה לפני המלחמה שלפיה "חמאס מרוסן", ואמר כי "טעיתי. זו טעות שלי ושל כל הגורמים".
17:04 - אזעקות בגוש דן, מטח לעבר אשדוד ואשקלון
התרעת צבע אדום הופעלה באשקלון, אשדוד, פתח תקווה ובשורת יישובים בגוש דן, בשפלה, ובלכיש.
16:54 -צה"ל: כ-30 פצמ"רים שוגרו מלבנון, הותקפה חוליית מחבלים שניסתה לחדור לישראל
דובר צה"ל עדכן כי שוגרו כ-30 פצצות מרגמה משטח לבנון לעבר אזור הר דב. במקביל לירי הפצמ"רים, צה"ל תקף באמצעות כלי טיס חוליית מחבלים שניסתה לחדור לשטח ישראל. כוחות צה"ל ממשיכים לתקוף בלבנון.
7 צפייה בגלריה
מלחמה בעזה חרבות ברזל חילופי אש בגבול עם לבנון אחרי ירי של חיזבאללה 14.10
מלחמה בעזה חרבות ברזל חילופי אש בגבול עם לבנון אחרי ירי של חיזבאללה 14.10
חילופי אש בהר דב
(צילום: Thomas COEX / AFP)
16:26 - אלפים בהפגנות פרו פלסטיניות בבריטניה, המשטרה: "מי שיתמוך בחמאס - ייעצר"
אלפי מוחים פרו פלסטינים מפגינים ומקיימים צעדות מחאה נגד ישראל בכמה ערים ברחבי בריטניה. המשטרה המקומית הזהירה כי "כל מי שיפגין תמיכה בארגון הטרור חמאס, או יסטה מהמסלול המאושר - ייעצר. לא נסבול תמיכה בטרור והחוק בעניין זה מאוד ברור".
7 צפייה בגלריה
מלחמה בעזה חרבות ברזל הפגנה פרו פלסטינית ב לונדון 14.10
מלחמה בעזה חרבות ברזל הפגנה פרו פלסטינית ב לונדון 14.10
ההפגנה בלונדון
(צילום: Thomas COEX / AFP)
15:51 - דיווח: חיזבאללה לקח אחריות על הירי להר דב
ערוץ אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה דיווח שהארגון הוא זה שאחראי לירי לעבר ישראל.
15:45 - רקטות שוגרו מלבנון להר דב, צה"ל תוקף בתגובה
כמה רקטות שוגרו לעבר הר דב משטח לבנון. צה"ל הגיב בירי טנקים לעבר מקורות הירי. מחשש לירי נוסף משטח לבנון - מסוקי קרב חגים באזור.
תושבי צפון רצועת עזה קיבלו הודעות טקסט שבהן הורה להם להתפנות במיידי מהאזור - לכיוון דרום רצועת עזה. "פינוי מיידי! כל תושבי צפון רצועת עזה צריכים להתפנות לכיוון חאן יונס והדרום", נכתב. במקביל, הצלב האדום הפלסטיני טען כי ישראל הורתה לפנות את בית החולים "אל-קודס" עד השעה 16:00.
14:20 - דיווחים: סיכום על הוצאת בעלי אזרחויות זרות מעזה דרך מעבר רפיח
כלי תקשורת בעולם דיווחו כי ישראל ומצרים הגיעו להסכמה על הוצאת בעלי אזרחויות זרות מרצועת עזה דרך מעבר רפיח שבדרום הרצועה. לפי הדיווחים, אמור להתאפשר מעבר של אותם אזרחים עד השעה 17:00.
14:05 - אזעקות בדרום
אזעקות הופעלו בבאר שבע, באשקלון וביישובים לקיה, אורים ונתיב העשרה. לא נמסר על נפגעים.
13:40 - חילופי אש כבדים עם חוליית מחבלים ליד חאן יונס
חילופי אש כבדים מתנהלים ליד חאן יונס בין צה"ל לחוליית מחבלים שניסתה לחדור לישראל ושיגרה טילי נ"ט על הכוחות. מדובר צה"ל נמסר כי "כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר מחבלים של ארגון הטרור חמאס לאחר ששיגרו טיל נ"ט לעבר עוטף עזה. זוהתה פגיעה בחוליה".
13:05 - התרעה על חדירת כלי טיס בצפון התבררה כזיהוי שווא
התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה ביישוב גורנות הגליל שבמועצה האזורית מעלה יוסף, ליד נהריה. בהמשך התברר כי מדובר בהתרעת שווא.
12:30 - צה"ל חיסל בכיר שהוביל את מתקפת הטרור
כלי טיס של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסלו את עלי קאדי, מפקד בכוח הנוחבה של חמאס, שהוביל את מתקפת הטרור ביישובי עוטף עזה. קאדי, משוחרר עסקת שליט, נעצר בשנת 2005 ונכלא בגין חטיפה ורצח ישראלים.
7 צפייה בגלריה
חיילי צה"ל בדרום חרבות ברזל מלחמה בעזה 14.10
חיילי צה"ל בדרום חרבות ברזל מלחמה בעזה 14.10
חיילי צה"ל בדרום
(צילום: EPA/ATEF SAFADI)
12:20 - משרד הבריאות בעזה: 324 הרוגים ביממה האחרונה
משרד הבריאות של חמאס בעזה מסר כי 2,215 פלסטינים נהרגו ברצועת עזה מתחילת המלחמה - 324 מהם ביממה האחרונה - ועוד 8,714 נפצעו. עוד נמסר כי בגדה המערבית נמנו 54 הרוגים ועוד 1,100 נפצעו מתחילת המלחמה.
12:00 - פצוע אנוש מנפילת רקטה בנירים
מנכ"ל מד"א אלי בין אמר כי ארבעה בני אדם נפצעו כתוצאה מפיצוץ רקטה בקיבוץ נירים שבעוטף עזה. בין הפצועים אחד שמצבו אנוש. האזעקה בנירים נשמעה בשעה 11:03.
11:35 - אזעקות בגוש דן, בשפלה ובאשקלון
אזעקות נשמעו בשורת יישובים בגוש דן ובשפלה, ובהם תל אביב, בת ים, ראשון לציון, אור יהודה, רמת גן, חולון ונס ציונה. אזעקות נשמעו גם באשקלון.
11:20 - צה"ל מזהיר את לבנון: "מי שיתקרב לגדר - ימות"
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר בעקבות חיסול החולייה שניסתה לחדור מלבנון כי "מי שיגיע לגדר לחדור לשטח ישראל - ימות". לדבריו, "כך נמשיך לעשות לכל מי שינסה לחדור לשטחנו".
7 צפייה בגלריה
מלחמה בעזה חרבות ברזל יירוטים מעל שמי שדרות כיפת ברזל 14.10
מלחמה בעזה חרבות ברזל יירוטים מעל שמי שדרות כיפת ברזל 14.10
יירוטים מעל שדרות
(צילום: Thomas COEX / AFP)
10:45 - הירי לעבר שדרות: 4 רקטות התפוצצו בעיר, אין נפגעים
ארבע רקטות שנורו מרצועת עזה התפוצצו בעיר שדרות. אחת מהן פגעה בגג ישיבת ההסדר בעיר, אחרת במוסד חינוכי, אחת נוספת על פסי הרכבת בעיר ורקטה רביעית התפוצצה בשטח פתוח בשטח שדרות. אין נפגעים, אך נגרם נזק.
10:20 - חודש ירי הרקטות מעזה
אזעקות נשמעו בעיר שדרות וביישובים הסמוכים לה, אחרי קרוב ל-10 שעות שבהן לא נורו רקטות מרצועת עזה. מד"א מסר כי צוותיו יצאו לסרוק זירות שבהן דווח על נפילות, אבל בשלב זה לא ידוע על נפגעים.
09:25 - צה"ל חיסל שני מחבלים שחדרו ליד נחל עוז
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר הבוקר כי טנקים חיסלו הלילה שני מחבלים ליד קיבוץ נחל עוז, וחשף כי הסטי"לים החדשים של חיל הים - "סער 6" - תקפו לראשונה מאז שהפכו למבצעיים. שתי הספינות הגדולות תקפו מתקן לייצור אמצעי לחימה ברצועה. "התחלנו בגל תקיפות נוסף נרחב ברחבי הרצועה", אמר הגרי.
09:05 - צה"ל מפרסם שני צירי פינוי עבור תושבי צפון עזה
דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי הודיע לתושבי צפון רצועת עזה כי הצבא יאפשר להם לעזוב בבטחה את האזור בין השעות 10:00 ל-16:00 באמצעות שני רחובות ראשיים: אל-בחר שמקביל לחוף הים, ורחוב סלאח א-דין. "תהיו בטוחים שמנהיגי חמאס דאגו לעצמם ומתחבאים מהתקיפות באזור", כתב.
09:00 - חוסלה חולייה שניסתה לחדור מלבנון
צה"ל חיסל באמצעות מל"ט חוליה של שלושה מחבלים שניסתה לחצות מלבנון לשטח ישראל ליד מושב מרגליות הסמוך לגבול.

7 צפייה בגלריה
קיבוץ מרגליות
קיבוץ מרגליות
מושב מרגליות
(צילום: אביהו שפירא)

בתוך כך רשת "בלומברג" דיווחה כי בממשל ביידן חוששים שלממשלה בישראל אין תוכנית לימים שלאחר הכניסה הקרקעית המתוכננת לרצועת עזה. גורמים המעורים בעמדה של הממשל אמרו לרשת החדשות האמריקנית כי הבית הלבן לוחץ על ישראל להכין תוכנית כזו, מעבר למטרה המיידית של מיגור חמאס.
08:25 - צה"ל חיסל את ראש המערך האווירי של חמאס בעיר עזה
צה"ל הודיע כי במהלך הלילה חוסל מראד אבו מראד, ראש המערך האווירי בעיר עזה שלדבריו "לקח חלק גדול והכווין מחבלים במתקפה הרצחנית ביום שבת". התקיפה שבה נהרג אבו מראד כוונה למפקדה מבצעית של ארגון חמאס, שממנה נוהלה הפעילות האווירית של הארגון.
בנוסף, מטוסי קרב של צה"ל תקפו במקביל בגל תקיפות נרחב עשרות מטרות צבאיות ופעילי נוחבה של ארגון חמאס, שהיו בשטחי היערכות ברחבי רצועת עזה הלילה. מחבלים הנוחבה היו הכוחות העיקריים שחדרו ליישובי עוזה עזה במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר.
08:05 - שער עיתון די ולט בגרמניה: שמות הנרצחים והחללים בישראל
עמוד השער של עיתון די ולט הגרמני, שייצא לאור מחר, הוקדש לשמותיהם של הנרצחים והחללים בטבח שביצע חמאס ביום שבת האחרון בעוטף עזה. "יותר מ-1,300 בני אדם נרצחו במתקפה האכזרית של חמאס בישראל", נכתב במרכז השער. שמותיהם של רבים מהקורבנות עדיין לא הותרו לפרסום.


08:00 - צה"ל: חיזבאללה שיגר מל"טים לישראל
דובר צה"ל לתקשורת הזרה, יונתן קונריקוס, התייחס בתדרוך לכתבים לאירועי הלילה בגבול הצפון ואמר כי ה"עצמים הבלתי מזוהים" שיורטו היו מל"טים ששלח חיזבאללה לישראל. לדבריו, "אחר כך הוא גם ירה טיל קרקע-אוויר נגד כלי טיס ישראלי. כל הניסיונות הללו יורטו בהצלחה על-ידי צה"ל, אך המצב נותר מתוח מאוד. אנו עוקבים מקרוב אחר פעילות חיזבאללה, עם יכולות משופרות נוספות".
07:30 - חמאס מביע הערכה לפוטין
ארגון חמאס הודיע כי הוא מברך את "המאמצים הבלתי-נלאים" של רוסיה לעצירת המתקפה של ישראל ברצועת עזה. כך דיווחה רשת CNN, שציינה כי בהודעת החמאס מובעת הערכה לעמדתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנוגע "למתקפה הציונית המתמשכת נגד עמינו". לדברי חמאס, פוטין "דוחה את המצור בעזה, את ניתוק הסיוע ואת המתקפה המכוונת נגד אזרחים".
06:30 - צה"ל תוקף בלבנון בעקבות חדירות אוויריות שיורטו
צה"ל הודיע כי תקף לפני זמן קצר "מטרה" של חיזבאללה בדרום לבנון, בתגובה לחדירות האוויריות משטחה שיורטו, כשכוונתו כנראה ליירוטים מוקדם יותר הלילה בשמי חיפה והקריות. התקיפה בוצעה גם בתגובה לירי שבוצע לעבר כטב"ם צה"לי: "השיגור לעבר כלי הטיס יורט", הודגש.
מוקדם יותר כאמור יירט צה"ל יירט בשמי הקריות, וציין כי מדובר ב"עצם בלתי מזוהה". המטרה הזו יורטה בעקבות ההתרעה שהופעלה באזור שפרעם מחשד לחדירת כלי טיס עוין, והיא מצטרפת לשני יירוטים מוקדם יותר הלילה של "מטרות בלתי מזוהות" מעל חיפה.
בעקבות כך תועד חור בגג בבית בשפרעם אחרי היירוט, אבל לא ברור מה בדיוק נפל שם, והמשטרה עודנה בודקת. לא היו נפגעים בעקבות הנפילה.

7 צפייה בגלריה
נזק ל בית ב שפרעם בעקבות יירוט
נזק ל בית ב שפרעם בעקבות יירוט
הנזק לבית בשפרעם בעקבות יירוט

עיריית שדרות דיווחה על ארבע נפילות בעקבות המטח האחרון לעיר. אחת מהן גרמה לשריפת בית וצוות כיבוי הוזעקו לזירה. בזירה אחרת נפגעה ישיבת הסדר ובזירה שלישית נגרם נזק לכלי רכב. הנפילה הרביעית הייתה באחד הכבישים בעיר, שרוב תושביה כבר עזבו אותה. במקביל, הפסקת חשמל התחוללה בשכונה אחת.
משרד התיאום ההומניטרי של האו"ם מסר כי עד כה עשרות אלפי פלסטינים נשמעו לאזהרה החריגה שפרסם אתמול צה"ל ושבה קרא לכל תושבי צפון הרצועה, בכללם תושבי העיר עזה, להתפנות מבתיהם ולעבור לחלקה הדרומי של הרצועה. מדובר ביותר ממיליון איש. עוד לפני כן, יותר מ-400,000 פלסטינים נעקרו מבתיהם בעקבות ההפצצות הנרחבות של צה"ל נגד ארגוני הטרור, שממשיכים לשגר רקטות לעבר יישובי ישראל.