סגור
נעים בסופ"ש תחבורה ציבורית בשבת
נעים בסופ"ש תחבורה ציבורית בשבת (צילום: דנה קופל)

החל משישי הבא: הוד השרון תצטרף למיזם נעים בסופ"ש

מערך ההסעות החינמי שמחבר את ערי גוש דן לת"א בשישי ובשבת פועל כבר בגבעתיים, רמת השרון, שוהם, מודיעין-מכבים-רעות, קריית אונו ותל אביב-יפו. קו 713 יחבר בין הוד השרון לת"א ויפעל בימי שישי בין השעות 18:00-2:00 ובימי שבת בין 10:00-18:00

עיריית הוד השרון הודיעה הבוקר (ב') כי היא מצטרפת למיזם "נעים בסופ"ש"מערך ההסעות החינמי שמחבר את ערי גוש דן לתל אביב בשישי ובשבת. נעים בסופ"ש פועל כבר בגבעתיים, רמת השרון, שוהם, מודיעין-מכבים-רעות, קריית אונו ותל אביב-יפו.
הקו החדש שיחבר בין הוד השרון ותל אביב-יפו הוא קו 713 והוא יעבור במיקומים מרכזיים בהוד השרון ובת״א. הקו יפעל בימי שישי בין השעות 18:00-2:00 ובימי שבת בין 10:00-18:00. תדירות הנסיעות לכל כיוון תהיה כל שעה עגולה.
מיזם "נעים בסופ"ש" החל לפעול בסוף 2019, ולפי נתוני עיריית תל אביב, משרת כ-20 אלף נוסעים מדי סוף שבוע. חלק מכלי הרכב במערך נגישים לאנשים עם מוגבלויות, כך שנוסעים עם מוגבלות יוכלו להודיע למוקד הטלפוני של המיזם לפחות שעתיים מראש, על מנת שיתואם אוטובוס ויישמר עבורם מקום. החברה שמפעילה את השירות היא "מוניות תל אביב".
השירות הינו חינמי מפני שלפי החוק, אסור לעיריות להפעיל תחבורה ציבורית בתשלום בשבת. שרת התחבורה מרב מיכאלי ביקשה לשנות את התקנות באופן שיאפשר לגופים פרטיים ולרשויות לגבות תשלום עבור שירותי תחבורה, שכרגע מסובסדים על ידי העיריות באופן מלא – אך היוזמה הזו נתקלה בהתנגדות של ראש הממשלה הקודם נפתלי בנט ונבלמה.
אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: "תחבורה ציבורית אפקטיבית לאורך כל ימות השבוע היא תנאי הכרחי לאיכות חיים טובה, היא מאפשרת נגישות ומקדמת שוויון חברתי. בסופי שבוע, מי שאין לו או לה רכב פרטי, שווה פחות ויכול להתנייד הרבה פחות. זה מצב שמחייב תיקון. הרשויות המקומיות פועלות כדי לייצר תיקון, גם תחת מגבלות הפעלת תח״צ, ואחרי שחיכינו זמן רב לתיקון ממשלתי כולל, החלטנו לסייע לממשלה על ידי קידום תיקון מקומי באמצעות קווי נעים בסופ"ש. החל מה-29 ביולי יוכלו סטודנטיות וסטודנטים ורבים אחרים המתגוררים בתל אביב והסביבה, לבקר את הוריהם וחבריהם בהוד השרון ותושבות ותושבים בכל הגילאים יוכלו לצאת ולחזור מבלי להניע רכב, ולהבטיח שלפחות בסופ"ש, החברה שלנו תהיה שווה יותר והאוויר שלנו יהיה נקי יותר. אני רוצה להודות לרועי שוורץ תיכון, מיוזמי המאבק לקידום תחבורה ציבורית בשבת שמוכיח שוב כמה יזמות חברתית יכולה לשנות מציאות, ולמיטל להבי, סגנית ראש עיריית ת״א ומחזיקת תיק התחבורה על הסיוע בקידום מיזם קווי "נעים בסופ"ש" שאנו בהוד השרון שמחים להצטרף אליו. תודה לכל מי שסייע בעיריית הוד השרון ובעיריית ת״א למימוש הפרויקט".