סגור
יו"ר הדואר מישאל וקנין בדיון בבג"ץ על הדחתו
יו"ר הדואר מישאל וקנין (עמית שאבי)

בג"ץ הקפיא את פיטורי יו"ר הדואר מישאל וקנין

בית המשפט הוציא צו ביניים שמקפיא את פיטוריו של יו"ר הדואר; השרים שלמה קרעי ודוד אמסלם, שיזמו את המהלך בניגוד לדעתם של דרגי המקצוע במשרד האוצר, נדרשים לנמק מדוע ההדחה לא תבוטל

מישאל וקנין יחזור לכהן בתפקיד יו"ר הדואר - כך לפי צו ביניים שהוציא היום בג"ץ, שהקפיא את מהלך הפיטורים שיזמו שר התקשורת שלמה קרעי והשר הממונה על רשות החברות דוד אמסלם. בג"ץ חייב את השרים לנמק מדוע לא לבטל את ההחלטה על ההדחה.
בדיון שנערך בבג"ץ ביום חמישי בעתירה שהגישה חברת הדואר נגד פיטוריו של וקנין, טען בא כוחה של החברה, עו"ד גיורא ארדינסט, כי מדובר בהדחה פוליטית – והוא אף ציין כי סמנכ"ל לשעבר בדואר ראובן מרדכי, שהוא גם חבר מרכז ליכוד, פנה לקרעי ביחס להמשך תפקידו של וקנין.
ב-17 ביולי הודח וקנין מתפקידו לאחר הליך שימוע, למרות השיפור החד בתוצאות הדואר בתקופתו שאף עבר לרווחיות בחציון הראשון של 2023 לאחר הפסד של 1.9 מיליארד שקל בשנים 2020-2022.
וקנין זוכה לתמיכה רבה בקרב דרגי המקצוע במשרד האוצר וברשות החברות הממשלתיות, וגם בקרב הבנקים המסחריים. השיפור החד בתוצאות הדואר, יחד עם התמיכה הרבה לה זוכה וקנין מדרגי המקצוע והעובדה שמעולם לא הודח יו"ר של חברה ממשלתית במהלך כהונה, הפכו את ההדחה לחריגה במיוחד.