סגור
תחנת הכוח רידינג תל אביב 16.1.21
תחנת הכוח רידינג בתל אביב (צילום: דוד הכהן)

מינהל התכנון: יש להאריך את הפעלת תחנת הכוח רידינג עד 2030

לפי המנהל, המשך הפעלת התחנה שתחזור לפעילות ב-2026 הכרחית כדי לאפשר את המשך אספקת החשמל בצפון גוש דן. בנוסף הוחלט על קידום של שורת תוכניות בתחום האנרגיות המתחדשות

מינהל התכנון העביר להערות הציבור החלטה לפיה תתאפשר ההפעלה של תחנת הכוח רידינג בתל אביב עד שנת 2030, עם אפשרות להארכה עד לשנת 2032. לפי המינהל, המשך הפעלת התחנה ברידינג הכרחי כדי לאפשר את המשך אספקת החשמל בצפון גוש דן, עד שתיבנה התשתית להרחבת מערכת הולכת החשמל לגוש דן. כיום התחנה ברידינג אינה פעילה, אך היא צפויה לחזור לפעילות בשנת 2026. אף שרידינג תמשיך לפעול – מיכלי הדלק הישנים שבפארק הירקון, כך על פי התוכנית, יוסבו ויושמשו לטובת הציבור, בהתאם לבקשת עיריית תל אביב.
בנוסף לשינויים ברידינג, החליטו במנהל התכנון, בשיתוף עם משרד האנרגיה, על קידום של שורת תוכניות בתחום האנרגיות המתחדשות. על פי התוכנית שתועבר להערות הוועדות המחוזיות והציבור, תתאפשר הקמה של 130 אתרים בהם יתבצע מחקר בנוגע לחשמל אגרו-וולטאי, כלומר הצבת פאנלים סולאריים בשדות חקלאיים. בתוכנית יושקעו כ-17 מיליון שקל. כמו כן במינהל פועלים לאסדרה מהירה יותר של אישור מתקנים אגרו-וולטאים.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל מנהל התכנון רפי אלמליח
מנכ"ל מנהל התכנון רפי אלמליח
מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח
(צילום: לע"מ)
שינוי משמעותי נוסף, אם יאושר, הוא הקלה בתהליכי התכנון הנדרשים להקמת מתקני אגירת אנרגיה, שכעת לא יידרשו יותר בשליחת תוכנית מפורטת לאישור הפרויקטים, אך תכלול הנחיות לאופן בו יש להקים את מתקני האגירה. התוכנית החדשה תהיה תקפה למגוון רב של מתקני אגירה ובהספקים שונים. מתקני האגירה הכרחיים לקידום השימוש באנרגיות מתחדשות, שכן הם מאפשרים לעשות שימוש באנרגיה סולארית לאורך יותר שעות במהלך היממה. במקביל להחלטה על אסדרה מהירה יותר בעתיד, החליטו במועצה הארצית של מינהל התכנון על העברת התוכנית להקמת מתקן אגירה בהספק של 800 מגה-ואט בסמוך לאזור התעשייה מבואות גלבוע לאישור הוועדות המחוזיות.
לדברי מנכ"ל מנהל התכנון, רפי אלמליח, ההחלטות החדשות, שנעשו בשיתוף משרד האנרגיה, יעזרו לפתור חסמים אקוטיים בתחום התשתיות והאנרגיה המתחדשת. מנכ"ל משרד האנרגיה, ליאור שילת, בירך על ההחלטות גם כן ואמר: "התוכניות שקודמו בנושאי אגירת אנרגיה ומתקנים אגרו-וולטאיים ממצבות את ישראל בין המדינות המובילות בעולם בתחומים אלו".