בדרך לתפקיד בכיר ברכבת: הנציבות ממליצה לקצר את תקופת הצינון של מקורב לרגב
נציבות שירות המדינה המליצה לקצר את תקופת הצינון של אבנר פלור, ל-7 חודשים בלבד, וכך לאפשר לו מעבר מהיר יותר מתפקיד ממלא מקום יו"ר רשות שדות התעופה למשנה למנכ"ל רכבת ישראל. בדצמבר 2024 כבר ניסתה רגב למנות את פלור ליו"ר רשות התעופה, אך המהלך כשל
נציבות שירות המדינה ממליצה לקצר את תקופת הצינון של מקורב לשרת התחבורה, מירי רגב, אבנר פלור, ל-7 חודשים בלבד, וכך לאפשר לו מעבר מהיר יותר מתפקיד ממלא מקום יו"ר רשות שדות התעופה למשנה למנכ"ל רכבת ישראל.
לכלכליסט נודע שההמלצה על קיצור תקופת הצינון התקבלה על ידי הלשכה המשפטית בנציבות שירות המדינה. הבקשה לקיצור תקופת הצינון הוגשה לפני מינויו של פרופ' דניאל השקוביץ כממלא מקום הנציב, על כן הוא לא היה מעורב כלל בקבלת ההחלטה וההמלצה על קיצור תקופת הצינון ממתינה לאישור על ידי ועדת ההיתרים בראשות סגן נשיא בית משפט מחוזי בירושלים.
פלור שימש בעבר כמנהל מינהל התשתיות במשרד התחבורה, והוא נחשב למקורב לרגב. בדצמבר 2024 כבר ניסתה רגב למנות את פלור ליו"ר רשות התעופה, אך המהלך כשל והיו שטענו כי יש חשש לזיקה פוליטית בין רגב לפלור. פלור עבד במשרד התחבורה במשך שנים רבות, בתקופה שרגב הכשירה את הקרקע למינוי של משה בן זקן כמנכ"ל משרדה, פלור שימש כממלא מקום מנכ"ל משרד התחבורה ולמעשה העניק לבן זקן זמן בו רכש ניסיון ניהולי על מנת לעמוד בדרישות התפקיד.
בסוף חודש אפריל 2025 הוועדה לבדיקת מינויים בחברות ממשלתיות בראשות נשיאת בית המשפט השלום בדימוס, שלומית דותן, אישרה מינוי של פלור, כממלא מקום יו"ר ראשות שדות התעופה. מאחר ופלור אינו עומד בקריטריונים לתפקיד ובעבר רגב כבר ניסתה למנותו לתפקיד, הקציבה הוועדה את תקופת כהונתו ל 3 חודשים בלבד וקראה לשרה לפעול במהלך תקופה זו למציאת יו"ר קבוע.
לאחר שהניסיון הראשון למנות את פלור ליו"ר ראשות שדות התעופה כשל, החליטה רגב לקדם עבורו מינוי חדש, כמשנה למנכ"ל הרכבת, שיקו ז'אנה. דריקטריון הרכבת אישר את המנוי, אך הוא דורש תקופת צינון שבנציבות כאמור ממליצים לקצר משנה ל-7 חודשים.






























