סגור
יו"ר ארגון המורים יפה בן דויד בהפגנת מורים
יו"ר ארגון המורים יפה בן דויד בהפגנת מורים (צילום: יאיר שגיא)

גם מחר - לא יתקיימו לימודים בגנים ובבתי הספר היסודיים בכל הארץ

בשל המבוי הסתום במו״מ מול האוצר הסתדרות המורים הודיעה כי מחר (ג') לא יתקיימו לימודים בכל רחבי הארץ. מזכ"לית הסתדרות המורים מגדירה את הצעת האוצר להעלות את שכר המורה המתחיל מ-6,900 ל-8,600 שקלים "לעג לרש" והצעה שמביישת את המקצוע"

הסתדרות המורים הודיעה על שביתת לימודים כללית מחר בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים. זאת בעקבות פיצוץ המשא ומתן היום (ב'). הנושא העיקרי במחלוקת בינתיים הוא שהסתדרות המורים דורשת להעלות את שכר הבסיס של מורה מתחיל מ-6,900 שקל ל-10,500 שקלים והאוצר מציע 8,600.
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד אומרת: "לצערי באוצר ניצלו את כוונותינו הטובות כדי להפסיק את העיצומים וקיימו ישיבות סרק. ההצעות שהועלו על ידם מביישות את מקצוע ההוראה ויגרמו לקריסת מערכת החינוך".
לדבריה, "אנחנו מנהלים כבר חצי שנה משא ומתן עם פקידים. לפקידים שם לא אכפת מכלום. לא מחינוך, לא מהתלמידים ולא מההורים. אנחנו חוזרים ומזהירים שלמרות ניסיונות רבים שלנו ומחוות של רצון טוב כגון הפסקת העיצומים, האוצר מתעקש לא לפתור את המשבר ומוביל את ישראל לכאוס גם בשנת הלימודים הבאה". בן דוד "קוראת שוב לראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, ולשר האוצר, אביגדור ליברמן, להתערב אישית במו״מ ולדאוג שפקידי האוצר יחליפו דיסקט ויראו את טובת מערכת החינוך והמדינה לנגד עיניהם".
שלשום הגיש משרד האוצר לראשונה להסתדרות המורים הצעה למסגרת תוספות שכר בהסכם הקיבוצי וכן חלוקה של הסכומים. הבוקר התכנסו יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דוד, הממונה על השכר קובי בר נתן ומנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר לפגישה שנייה השבוע, אך הפערים הגדולים גרמו לשיחה להסתיים בתוך זמן קצר והמשא ומתן התפוצץ. בכל מקרה מאחר שמדובר בשבוע האחרון ללימודים, היכולת של הסתדרות המורים לאיים בהשבתה מאוד מוגבלת, ולכן נראה שהמשא ומתן ייגרר עד סוף אוגוסט.
האוצר הזמין בשבוע שעבר את הרשויות המקומיות לשבור שביתה ולארגן קייטנות. ההסתדרות מצדה הודיע שתאסור על הסייעות לעבוד בקייטנות אלו. הבעיה היא שכרגע כבר אין לרשויות זמן להיערך.
משרד האוצר מאשים בתגובה את הסתדרות המורים בהפצת שקרים. בהודעת האוצר נאמר כי "צר לנו על הפגיעה בתלמידים ובהורים רגע לפני סיום הלימודים. האמירות לפיהן התקיימו ישיבות סרק הינן שקריות ומבישות וטוב היה שלא היו מועלות".
לטענת האוצר, הוא "עמל לילות כימים על מנת להביא הסכם טוב עבור המורים, התלמידים, ההורים והמנהלים תוך הקפדה על ההנחיות הקיימות של היועצת המשפטית לממשלה בהתאם לתקופת ממשלה יוצאת". נראה שהטענה שהנחיות היועמ"שית אינן מאפשרות להגדיל אץ היקף ההסכם תהיה טענה חוזרת של האוצר במהלך המשא ומתן.