סגור

מתכננים לטוס מחר? התכוננו לשיבושים בלוח הטיסות בנתב"ג

עצרת מחאה של עובדי ענף התעופה שאמורה להיערך מחר עלולה לשבש את הפעילות בנמל התעופה הבינלאומי

אם אתם מתכננים לטוס מחר מנתב"ג, צפו לשיבושים אפשריים. הסיבה: עצרת מחאה בשדה התעופה שמארגנת ההסתדרות מחר בדרישה שהמדינה תסייע לענף התעופה הישראלי.
בעצרת צפויים להשתתף עובדי אל על, ארקיע, ישראייר ועובדי חברות שירותי הקרקע לאופר, GHI ו-QAS. על פי ההסתדרות, גם עובדי רשות שדות התעופה צפויים להצטרף למחאה "כהבעת סולידריות". בשלב זה, עוד לא ברור האם המחאה תוביל לשיבוש לוח הטיסות או שירותים אחרים הניתנים בשדה בפועל.
1 צפייה בגלריה
מטוסים חונים בנתב"ג
מטוסים חונים בנתב"ג
מטוסים חונים בנתב"ג
(צילום: תומר הדר)

"ליטרת הבשר שנתנו הסתיימה, הממשלה צריכה לקחת אחריות", אמר ל"כלכליסט" יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי. "הקורונה מכה חזק בענף התעופה, כ-2,000 עובדים פוטרו באל על ומאות עובדים פוטרו בארקיע. ביצענו מהלכי התייעלות, ועשינו את כל מה שצריך לעשות, אבל די יש איזשהו שלב שבו המדינה צריכה להיכנס".
מוקדם יותר היום פורסמו הדוחות הכספיים של אל על לרבעון השני של 2021, ובהם הציגה החברה הפסד נקי של 80.6 מיליון דולר. החברה נמצאת בימים אלו בעיצומו של משא ומתן מול האוצר לקבלת סיוע נוסף לחברה בשל התארכות המשבר בהיקף של 100-200 מיליון דולר, וזאת לאחר שלא עמדה בהתחייבויותיה למדינה בהסכם הקודם שנחתם עמה. חברות ארקיע וישראייר נמצאות גם הן במשבר, ומנהלות משא ומתן מול האוצר בנוגע לסיוע כספי.
לפני כשבועיים פנה יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לשר האוצר בבקשה לסייע לענף התעופה וכתב כי "לנוכח גודל השעה, אני פונה אליך באופן אישי בבקשה לפעול במהירות להזרמת כספים להצלת ענף התעופה בישראל. הזרמת כספים מיידית לשיקום חברות התעופה נדרשת ונחוצה כדי להציל אלפי מקומות עבודה".
ענף התעופה מצוי במצב קשה, על רקע צמצום מספר הטיסות, המגבלות על השבים מחו"ל ואי-הוודאות הרבה שמלווה את התחום בשנתיים האחרונה עקב משבר הקורונה.