סגור
דיון על יוקר המחיה ומחירי המזון בכנסת רון מלכא
רון מלכא (עמית שאבי)

בלעדי
היו"ר הבא של נמל חיפה: מנכ"ל משרד הכלכלה והשגריר לשעבר בהודו

פחות משבוע לאחר שנמל חיפה הפך פרטי, נודע כי היו"ר הבא שלו הוא ד"ר רון מלכא. מלכא צפוי להתמנות לדירקטור בנמל מטעם חברת אדאני ההודית, שעלתה לכותרות על רקע האשמות ל"הונאה הגדולה ביותר בהיסטוריה התאגידית". הוא צפוי להצטרף לדירקטוריון הנמל באפריל ואח"כ להיבחר ליו"ר

פחות משבוע לאחר שנמל חיפה עבר לידיים פרטיות היום (ב') נודע כי היו"ר הבא שלו הוא ד"ר רון מלכא, לשעבר שגריר ישראל בהודו, שכיהן עד לאחרונה בתפקיד מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה.
מלכא צפוי להתמנות לדירקטור בנמל מטעם חברת אדאני ההודית שבבעלת המיליארדר גאוטם אדאני, שזכתה בהליך ההפרטה של הנמל בחיפה ביחד עם גדות מסופים לכימיקלים בתמורה לכ-4 מיליארד שקל.
מלכא (58) צפוי להצטרף לדירקטוריון הנמל בתחילת אפריל ולאחר מכן חברי הדירקטוריון צפויים לבחור בו לתפקיד היו"ר ויחליף את אשל ארמוני. בשיחה עם כלכליסט מלכא אישר את הפרטים.
בין מלכא לחברת הענק ההודית יש היכרות מוקדמת מהתקופה שבה הוא כיהן כשגריר ישראל בהודו, תפקיד שאליו מונה ב-2018 בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. במקביל, שימש כשגריר שאינו תושב בסרי לנקה.
בסביבתו של מלכא אומרים כי הוא ענה בחיוב להצעה שקיבל באחרונה מהחברה ההודית, לאחר שבתחילת דצמבר האחרון סיים את תפקידו במשרד הכלכלה שאליו מונה בידי השרה לשעבר, אורנה ברביבאי (מפלגת יש עתיד).
עוד טרם פנה לפעילות דיפלומטית ולפעילות ציבורית, הוא שירת בחיל המודיעין ולאחר מכן ביחידת היועץ הכספי לרמטכ"ל, השתחרר ב-2007 ושימש דירקטור בכמה גופים, בהם הבורסה לניירות ערך בתל אביב וכמרצה לכלכלה, בין השאר במרכז הבינתחומי בהרצליה.
פעילותו במשרד הכלכלה התאפיינה בעיקר במאבק להורדת יוקר המחייה ובמרכזו הרפורמה שהוביל לצד השרה ברביבאי להרחבת הייבוא מחו"ל. הרפורמה מתבססת על ביטול הצורך שמוצרים רבים שמיובאים לארץ יקבלו תקן ישראלי וזאת כדי להוזיל את עלויות היבוא וכדי לתמרץ תחרות במשק.