סגור

בלעדי
מחזיר חובות: שרגא ברוש ביקש למכור את ביתו בסך 10.6 מיליון שקל

בית המגורים של בעלי קבוצת ברוש שנקלעה לחובות של כ-250 מיליון שקל יימכר כדי לשלם לנושה מובטח. לשם מימוש הבית, הסכימו שרגא ברוש ורעייתו לפנות ולמסור את הנכס לקונים כבר ב-1 ביוני

בית המגורים של שרגא ברוש, לשעבר נשיא התאחדות התעשיינים ומבעלי קבוצת י.ברוש שנקלעה לחובות יימכר תמורת 10.6 מיליון שקל על מנת לשלם חוב לנושה מובטח – כך עולה מבקשה לאישור הסכם מכר שהגיש בשבוע שעבר עו"ד גיל הירשמן, בא כוחו של ברוש. מדובר בבית מגורים צמוד קרקע חד משפחתי ודו קומתי ברמת גן.
במסגרת הבקשה נטען כי הנושה המובטח, גולדן אקוויטי (2006) נתן הסכמתו להסכם מכר למכירת זכויותיהם של שרגא ברוש ורעייתו בבית מגוריהם ברמת גן. זאת תמורת 10.6 מיליון שקל. במסגרת הבקשה נטען כי "לשם הזרמת כספים לחברות, נטלו בעלי השליטה הלוואות מגופים פיננסיים שונים, כנגד שעבודים שנרשמו על נכסי בעלי השליטה ובני משפחותיהם".
1 צפייה בגלריה
דיון של שרגא ברוש
דיון של שרגא ברוש
מתוך הדיון של שרגא ברוש
(צילום: יואב דודקביץ)
עוד נטען כי "באשר לבית המגורים – זה שועבד לטובת הנושה המובטח על זכויות שרגא ברוש ורעייתו, במשכנתה מדרגה ראשונה וללא הגבלה בסכום. הנושה המובטח נתן הסכמתו למכירת בית המגורים בתמורה ל-10.6 מיליון שקל. התמורה גבוהה משווי בית המגורים על פי שמאות עדכנית. לשם מימוש בית המגורים, באופן המהיר ביותר – שיביא להפחתה משמעותית של החוב לנושה המובטח ועצירת 'מרוץ הריבית' הסכימו שרגא ברוש ורעייתו לפנות ולמסור את החזקה בבית המגורים לקונים כבר ב-1 ביוני".
בדצמבר 2021 הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה דחופה לעיכוב הליכים לקבוצת מפעלי ברוש בגין חובות בסך 248 מיליון שקל. החברות שביקשו עיכוב הליכים ומיוצגות על ידי עוה"ד עדי בראונשטיין וגיל הירשמן הן החברות "י.ברוש שיווק ושירותים" ו"קבוצת מפעלי י. ברוש". הדירקטורים והמנהלים בחברות הללו הם שרגא ברוש ואחיו יריב ברוש. השופט אביגדור דורות הוציא צו עיכוב הליכים ומינה לחברות את עו"ד צוריאל לביא כמנהל הסדר. קבוצת י.ברוש מפעילה שני מפעלים יצרניים, האחד בברקן והשני בנוף הגליל.
המפעל בברקן מייצר ומשווק חוטים סינטטיים המשמשים את תעשיית השטיחים. המפעל בנוף הגליל מייצר אריזות גמישות. בשלב זה מועסקים בקבוצה כ-130 עובדים שחלקם (בנוף הגליל) מיוצגים על ידי עו"ד אופיר רונן.